16 december 2011

Söta små retroförkläden

De här små förklädena är väl mer fina än praktiska, jag brukar i alla fall ha en tendens att spilla lite högre upp när jag bakar och lagar mat. Men söta är de ju onekligen, så de får turas om att hänga framme i alla fall.

Det röda är ett fynd från Myrorna i Uppsala och det hänger vid spisen nu till jul.

Det gröna fick jag av mamma i utbyte mot duken som hennes katt Hugo tog i besittning.


Och min nya favorit, det lilla rutiga med pudeln, kommer också från Myrorna i Uppsala.

12 kommentarer:

  1. Man blir liksom lite glad av dessa helt oanvändbara förkläden. Har spanat in ett på en loppis här i krokarna och i morgon tänker jag mig bli en lycklig ägare av ett sådant. Planerar att dekorera mig själv på julafton i ett riktigt oanvändbart förkläde. Det blir en nostalgitripp för svärmor - garanterat!

    SvaraRadera
  2. Jättefina alla tre och den med pudeln var ju "lite" extra. Jag har tagit med mig några till skolan som där är flitigt använda :) Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Håller med om att de är opraktiska men underbara! Den modellen passar kanske bäst för att klä ut sig till påskkärring... Jag har några som mina barn använder till det.

    SvaraRadera
  4. Den blåa var kul att se. Jag har den fast i gult. Mina barn använde den när dom var små och var påskkärringar.
    Ska leta upp och fota den!

    SvaraRadera
  5. Jag har precis köpt ett orange med pudeln på. Men det är inte färdigsytt utan man får klippa ut delarna själv och sy ihop det :)

    SvaraRadera
  6. Jeg elsker vertinneforklær. Jeg har fått de mormor laget av stoffrester, og de er vidunderlig merkelige i fargevalg.

    SvaraRadera
  7. Trevlig 4e advent! Fina förkläden!

    SvaraRadera
  8. Pudeln - 50-talshunden nummer ett! Ja, de är så söta de där förklädena, fina att hänga framme.

    SvaraRadera
  9. Min mamma har ett precis likadant pudelförkläde, fast rosa! Tror hon hade det på hemkunskapen ("skolkök") när hon gick i skolan på 60-talet.

    SvaraRadera
  10. Jag har också lyckats samla på mig en hög med förkläden, både korta och långa, men hur ofta använder jag dem? Haha. Fina att titta på iallfall! Det med pudeln var ju helt lovely!

    SvaraRadera
  11. Får rätta mig själv, det var visst så att hon fick det av sin mamma, som köpte det på den lokala varucentralen, medan det fortfarande var femtiotal...

    SvaraRadera