4 mars 2012

Gustavsbergsloppis + besök hos Tusen Vaser

Igår var det dags för en tur i loppomobilen igen! Mangania du älskade hämtade upp Gilas grotta, Prylodesign och mig för en tur till Gustavsberg och deras megaloppis. Vi kom dit i god tid innan öppning och hamnade längst fram i kön - som ringlade lång när det väl var dags. Redan i kön träffade vi Randiga Tråden och inne på loppisen även La môme och Tusen Vaser.


Jag har helt klart fått upp ögonen för ryor och den här handknutna var ett av dagens två inköp. (Det andra får ni se i ett annat inlägg.) Mattan uppskattades väldigt av katterna som knappt lämnat den sen jag kom hem med den. Och jag är väldigt nöjd med mitt köp för det var väldigt mysigt att borra ner fötterna i den när jag skulle kliva upp ur sängen imorse.
Tyckte inte att loppisen var så väldigt bra, kände igen många säljare från Megaloppisen i Solnahallen och Prylmarknaden i Kista. Desto trevligare blev det efteråt när vi fick följa med hem till Tusen Vaser!



Där blev det en hel del oohande och aahande över alla underbara vaser! Vi bjöds även på god mat och framförallt väldigt trevligt sällskap. Jag har sagt det förr och lär säga det många gånger till - vilken härlig dag!

19 kommentarer:

  1. Vad fint katten smälter in i Ryan. Förstår att de gillar den :)

    Det är ju lite trist om det är samma handlare som åker runt på loppis efter loppis, det blir ju inte så mycket "loppis" över det hela då kan jag tycka. De som man förstår är handlare brukar jag inte ägna så mycket tid eftersom jag vet att det inte går att fynda där, men jag brukar ändå ögna igenom deras bord utifall att det är något jag samlar på som dyker upp, för utbudet på dom borden brukar det ju inte vara något fel på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det enda tråkiga med ryan är att de hellre sover på den än i sängen hos mig nu... ;(

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Här kommer min kommentar. (Kjell var inloggad så det är därför den är borttagen ovanför) Det var en så roligt att ses igår, tänk att träffa människor som är trevliga, kunniga och lättsamma och som man delar intressen med, härligt. Ryan var så fin och roligt att du fick den. Vi var inom Hötorget idag och jag köpte ännu en stol;) Jo, har en röd och vitrandig kvarglömd sminkväska, din? Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen kul att hinna sitta ner och prata lite mer också! :)
      Och vad roligt att ni var på Hötorget i söndags, det var jag med!
      (Men sminkväskan är inte min.)

      Har du sett mitt mail om de tyska vaserna jag kan tänka mig att byta/sälja?

      Radera
  4. Tusen vaser - hon gör skäl för sitt namn! Inte en enda bok i den bokhyllan...
    Trodde först att katten var en del av mattan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, där var det idel vaser! :)
      Och visst passar han bra på mattan!

      Radera
  5. väldigt snygg rya! inte konstigt att katten fann sig till rätta på den. åh, jag hade också velat gå på loppis mer er alla. synd att jag bor så långt bort..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Och du får väl komma hit snart igen - nu slipper du i alla fall betala för boende. ;)

      Radera
  6. Wow vilka hyllor!!! Gillar verkligen den vita. Vaserna kommer bra till sin rätt i den! Snyggt i trappen också. Lyckost er som fick hälsa på :)
    Förstår att både du och katterna gillar ryan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var galet härligt att se alla fina vaser samlade sådär!

      Radera
  7. Ja,vilken lördag vi hade, så trevligt. Ryan blev så fin. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket trevligt, hoppas att vi alla kan ses snart igen! Kram

      Radera
  8. Vilken toppendag ni verkar ha haft! Ja, håller med om att det inte är så mycket loppis med halvproffssäljare. Men har samma strategi som La momes old fashioned, de har ju kul utbud (och billigare än antikhandlar iaf). Men herrrrrrrrrrregud, vad man längtar efter sommarloppisarna nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det goda sällskapet kompenserade bristen på fynd. :)
      Och visst längtar man fruktansvärt mycket till alla härliga utomhusloppisar, tror att det kommer bli en hel del resor till Täby i sommar!!

      Radera
  9. Ryan blev verkligen jättefin när den låg ner :-) Förstår att katterna gillade den, massa nya dofter att undersöka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm, den fick hänga i karantän på balkongen över natten så det var ju passande att det frös på då. Och sen en omgång med mattpiskan också för säkerhets skull, men den luktar säkert spännande ändå! :)

      Radera
  10. Vilken samling med vaser! Häftigt att få en "gruppbild" har ju bara sett dem mer eller mindre en och en.
    Ryan ser riktigt fin ut. Väntar med spänning på nästa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu har jag ju hittat något nytt att "samla på" så det blir säkert fler! :)

      Radera