23 april 2012

Borde inte köpa något men...

I lördags hängde jag med Mangania och Prylodesign på en liten loppisrunda i Loppomobilen, mest som sällskap förstås. För det vore ju dumt att köpa något nu när jag snart ska flytta. Men hur duktig jag än försökte vara så fick jag ändå med mig lite hem...

Den charmiga och lite tufsiga ryakudden i mina favoritfärger kommer passa så bra i gungstolen.

Ett litet brickband tar ju ändå ingen plats i flyttkartongerna, så det kan man väl få unna sig?

Och så två ytte-pyttesmå ljusstakar för julgransljus, kanske från Lindshammar?

Som kompensation för de här inköpen ska jag försöka sälja extra mycket saker till helgen - mer info om det kommer i nästa inlägg!

15 kommentarer:

  1. Kudden är grym! Förstår att du fick med dig den hem :) Jag hade gärna haft en matta i de färgerna.

    SvaraRadera
  2. Yo - Inga begränsningar hos en fyndjägare är tillåtna :-D Vill man så vill man!!!

    SvaraRadera
  3. Fina ljusstakar! Jag har en grön i den modellen. Den är dock inte exakt samma gröna som mina två gröna som är Lindshammar, så möjligen är de här runda från något annat glasbruk.

    SvaraRadera
  4. Kudden är underbar, det skulle ha varit kriminellt att inte köpa den!

    SvaraRadera
  5. Coola ljusstakar! Kudden inte dum även den!

    SvaraRadera
  6. Dumt att missa fynd bara för att man ska flytta! Dina yttepyttesåm inköp går säkert lätt ner i någon låda!

    SvaraRadera
  7. Kudden var riktigt snygg! Härlig färgkombination. Och apropå mitt inlägg med soff-tankar (ny vs. gammal); att ha en ny diskret och bekväm soffa kanske inte är ett problem om man fyller den med snygga retrokuddar som denna :)

    SvaraRadera
  8. du hittar så fina fynd som slinker ner. Ska du ha bord på megaloppise?

    SvaraRadera
  9. Visst matchar kudden Kattryamattan också, blå toner;)

    SvaraRadera
  10. Å snyggt!
    Precis dina färger!!!

    SvaraRadera
  11. Underbart.. Visst är det konstigt hur många måste-ha fynd man gör när man egentligen inte har plats. :-D

    Åker till Blekinge i helgen & undrar om du har några bra tips på loppis & antikaffärer som du vill dela med dig av i tex sölvesborg, karlshamn el Bromölla.. Självklart blir det en eller två svängar förbi Antikhuset i Olofström dit jag ska...

    Lycka till med flytten!!

    SvaraRadera
  12. Riktig kul kudde med galna färger!

    SvaraRadera
  13. Jag är nästan säker på att ljusstakarna är Lindshammar. Jag har fyra stycken och en av dem har en halv etikett kvar och om jag inte minns helt fel så kan man se det karaktäristiska L:et

    SvaraRadera