1 maj 2012

Ett par köp blev det...

Det var väl ingen som kunde tro att jag skulle kunna låta bli att göra ett enda litet köp på Megaloppisen när jag stod där och sålde. Men jag sansade mig ganska bra och gjorde bara ett par inköp.

De små dessertskålarna tillhör serien Ring från Gullaskruf som jag samlar på. Fick dem till ett riktigt bra pris och är väldigt nöjd med det här köpet.


Den här fina ampelkrukan gick jag och spanade på flera gånger och strax innan stängning sista dagen så tog jag mod till mig och prutade ner den till ett ok pris. Den är så snygg - och visst måste den vara från Upsala-Ekeby? Svårt att få fram någon info om den eftersom den är helt omärkt, botten pryds istället av ett vackert mönster som man kan njuta av när den är upphängd. Någon som känner igen den och vet mer om den?

Jag vill tacka alla som kom förbi mitt och Stefans bord, det var jättekul att träffa er och jag hoppas att ni är nöjda med era inköp!

8 kommentarer:

  1. Ampelkrukan är fantastiskt fin!! Ses på söndag!

    SvaraRadera
  2. Instämmer med Gila, krukan är kanonfin! :)

    SvaraRadera
  3. trevliga dessertskålar! hoppas försäljningen gick bra!

    SvaraRadera
  4. Att vara på megaloppis och inte köpa måste vara omöjligt!

    SvaraRadera
  5. Fina fynd du fick till. Jag hoppas att du sålde bra så att du inte behövde ta tillbaka så mycket hem igen. Jag är nöjd med det söta lilla förklädet. Snart är det dax igen :)

    SvaraRadera
  6. Flotte funn du gjorde. Jeg likte også veldig godt bestikket i innlegget under. Fin blogg du har. Jeg er nå medlem hos deg.
    Klem, Drude

    SvaraRadera
  7. Superfin ampel. Det matta bruna med den vita glasyren. Det är otroligt svårt att mottstå den sortens uekeramik. Lööööv it!

    SvaraRadera
  8. Vilken fin ampel! Aldrig sett någon liknande!

    SvaraRadera