20 maj 2013

Kristi himmelsfärd och loppis, loppis, loppis


Kristi himmelsfärdshelgen innebar långledigt och flera loppisar, härligt! På fredagen blev det en sväng söder om söder i Loppomobilen med Mangania du älskade och Prylodesign. Helt oväntat var det på Myrorna i Skärholmen jag gjorde dagens fynd - Tomteparaden av Jerry Roupe för en tia!
Hade förvisso redan en tomteparad sedan tidigare (dock med grön bakgrund) men den här kommer nog passa bättre i köket till jul.

På samma ställe hittade jag även en Aladin-lampa i en ovanlig grönaktig färg. (Jämför med den lilla grå.)

Redan dagen efter mötte samma gäng upp igen och den här gången styrde vi kosan mot premiären av en ny bakluckeloppis på Solvalla. Här slog jag till på en klassisk CAP-burk som gör sig fint i den växande plåtburkssamlingen...

Här hittade jag även en mörklila kompis till Aveny-kannan från Gustavsberg. Den här kannan verkar ha tillverkats med många olika dekorer, se tre varianter till här. Men är det någon som vet vad modellen heter?

Helgen avslutades med att jag hittade en stor skål i serien Ring från Gullaskruf, en härlig komplettering till min samling.

Det känns underbart att bakluckeloppis-säsongen äntligen är igång igen! Känner på mig att det kommer bli en fyndrik sommar!

6 kommentarer:

  1. Tomteparaden för 10kr det var nog årets fynd :)

    SvaraRadera
  2. Idel fynd må jag säga...En guldtia! Då kan det vara svårt att hålla sig för garv! Tills man är ute från loppisen i allafall.

    SvaraRadera
  3. Här fyndas det - du gjorde nog inte bara DAGENS fynd,,, ;)
    Tomteparaden regerar ju bonadssvängen till jul. Och dina färger dessutom. Grattis!

    SvaraRadera
  4. grattis till tomteparaden, fina spättan! du har alltså två, och jag har ingen. det betyder ju egentligen bara att jag måste ut och leta mer, hehe. trevliga fynd. jag blir allt lite sugen på det gröna funkisglaset från bl.a gullaskruf när jag ser din skål..

    SvaraRadera
  5. Vilka finfina fynd. Och tomteparaden är ju bara helt underbar.

    SvaraRadera