4 juni 2013

De senaste veckorna

Jag har sagt det förut, och jag kommer förmodligen säga det igen - det har varit lite mycket de senaste veckorna. Mest roliga saker tack och lov, men det gör ju ändå att tiden inte riktigt räcker till för bloggen alla gånger. Men här kommer i alla fall lite bilder från veckorna som gått.

Det har blivit sommar! Syrenerna blommar för fullt och jag kan inte låta bli att plocka hem en kvist eller två. De passar så fint i den härligt gröna klyftvasen av Anna-Lisa Thomson från Upsala-Ekeby.

Och en varm sommarkväll sitter man gärna på balkongen med lite jordgubbar och ett glas vin och läser en bok. Anna-Lisas Antik slukade jag på en kväll, kunde inte sluta läsa! Det är fina retrobloggaren Femtiotalsjakten som gett ut boken i den egenskapade genren retroromantik.
En bok om Anna-Lisa som överger Stockholm och flyttar till Roslagen för att öppna antikaffär i en nedlagd lanthandel, inspirerande som tusan! Lägg till en stor portion romantik och hög igenkänningsfaktor (för oss retronördar i alla fall) så får ni kanske ett hum om hur bra den är. Finns bland annat att köpa här.

På loppisfronten har det varit ganska svalt. Men det fina emaljerade Lotus-fatet från Cathrineholm betalade jag glatt 50 kr för.

Ett par snygga läsketiketter från förr var för fina att motstå, den här typen av saker kan man tydligen fortfarande fynda på Tradera. De här och två till blev mina för 9 kr + frakt och sitter nu på kylskåpsdörren.

Slutligen var jag på bakluckeloppisen i Täby igen i lördags, med fint sällskap av Gilas grotta, Mangania du älskade och Prylodesign. Vädret var inte det roligaste och det var inte många säljare på plats. Jag gjorde inga fynd, men när vi möttes upp fick jag den här fina gröna Brio-hunden av Mangania som fyndat en hel kennel! Stackaren har ingen svans och är lite skavd i färgen, men läderöronen är kvar och han är hur charmig som helst! Någon som vet hur vanlig den här gröna vovven är? Jag har aldrig sett den förut.

2 kommentarer:

  1. Du har alltid så fina bilder i din blogg. Måste köpa boken och till helgen blir det bakluckeloppis av i Täby minsann.

    SvaraRadera
  2. ja, boken måste jag också beställa! Antar att du ska sälja på lördag? Hade gärna kommit dit men åker nog ner till landet.

    SvaraRadera