21 september 2011

Gjorde stan med tjejerna

I lördags träffade jag och Gila härliga Loppistan för första gången. Vi fyndade på Erikshjälpen i Spånga, tittade in hos Monkan & PA, loppade runt i Sundbyberg och tog en fika i solen på Konditori Boulevards uteservering. Vilken härlig dag!

Jag fyndade några små trevliga saker, till exempel en hållare för mjölktetror från NilsJohan i snärtig grön färg och två äggkoppar i härlig lila färg från Rosti Mepal.

Ännu mer NilsJohan blev det - inte mindre än två Cyklon-vispar! En i den gamla och en i den nya modellen. Den med handtag är den gamla och den är klart snyggast tycker jag, men den nya är lättare att använda.

Nu laddar jag inför Antik & Kuriosa i Kista nästa vecka, ska bli så kul! Och jag hoppas att vi får till en minst lika trevlig bloggfika den här gången som i våras.

11 kommentarer:

  1. vilka läckerbitar du hittade, gillar verkligen de sprakande färgerna.

    SvaraRadera
  2. Gillar cyklonerna skarpt! Och eftersom REDA-burken inte passade i vår hylla så blir det ett till fynd för din del :)

    SvaraRadera
  3. Cyklonvisparna är klassiker.
    Och Kistamässan ser man verkligen fram emot! Ett av årets höjdpunkter.

    SvaraRadera
  4. Kistamässan verkar intressant! Hoppas kunna komma dit! Fina fynd. Älskar färgerna. Säg till om du behöver en smörask i orange i samma stil som den gröna mjölkhållaren!

    SvaraRadera
  5. Underbara färger. Vilken dag ska du gå på mässan?

    SvaraRadera
  6. Åh, jag ÄLSKAR tetrahållaren, min farmor hade en röd. Men den gröna är ju mycket snyggare!

    SvaraRadera
  7. Vi har de äggkopparna i gult i husvagnen, något välanvändna!

    SvaraRadera
  8. jag gillar mjölkbehållaren. Jag måste bara hitta en sån fast brun!

    SvaraRadera
  9. grattis till cyklonvisparna! de är himla bra.

    SvaraRadera
  10. Snygga grejer! En mjölkhållare har jag faktiskt inte, så där slog du mig! Ja jag är väldigt glad över att jag har en kille som står ut med alla mina prylar och extremt goda loppis smak! ;)

    Mattpiskorna är till salu allihop. Återkommer med pris! :) Vilken är du sugen på?

    Ses gärna på antikmässan! Vilken dag ska du dit?

    SvaraRadera
  11. Det är en deal! Mugg mot biljett. Ja det blir lördagen för min del oxå. Jag tänkte gå på konstnärernas höstsalong oxå, så jag blir troligtv is där hela dagen. :) Vi kan ju höras innan om plats och tid. Jag kommer nog så tidigt som möjligt efter att dom öppnat. Vad med dig?

    SvaraRadera