1 april 2013

Ett sent påskinlägg

Påskhelgen har varit fylld med loppisar (men få fynd), middagar, fika och långpromenader med fina vänner i det underbara vädret så jag har knappt hunnit njuta av påskpyntet jag fick upp, än mindre blogga om det. Men idag blev det sovmorgon och en välförtjänt stund i soffan med datorn. Så här kommer det till slut, mitt retro-påskpynt. Bättre sent än aldrig!

Och mitt allra första påskris som hamnade i en hög vas i Aldo Londis serie Rimini Blu för Bitossi. Riset fylldes med de vackra glasdropparna och de gröna löven som jag visade i senaste inlägget.

På sideboardet har retroljusstakarna i trä fått sällskap av två svarta tuppar i metall. Den mindre tror jag är designad av Gunnar Ander och kommer från Ystad Metall men den större känner jag inte till ursprunget på.

Två små gula fågelljusstakar av okänt ursprung blir en fin kontrast till de blå glasljusstakarna från Lindshammar och Urshult.


Jag är tyvärr inte särskilt förtjust i ägg, men den fina ägghönan och de läckra äggvärmarna får stå framme som prydnad.

Köksbordet har fått en gul duk, kors i taket!

Och den lilla kökspallen har även den fått en liten duk, med snygga små grafiska kycklingar.

Uppe i stringhyllan står en nyare äggkopp från Alessi och två små äggkoppar i serien Dun från Gefle.

Och på ett annat hyllplan hamnade den lilla påskremsan som jag köpte förra helgen.

Några gamla små påskkort har också kommit fram ur gömmorna. I hallen står det här söta kortet av Einar Nerman.



Och de här tre söta har hamnat på kylskåpsdörren.

Hoppas att ni alla haft en riktigt härlig påskhelg!

10 kommentarer:

  1. Så fint du har!// Ingrid

    SvaraRadera
  2. Den stora tuppen är även den från Ystad Metall. Har en likadan och såg en etikettmärkt på PES tror jag, häromåret.

    SvaraRadera
  3. Man blir riktigt glad när man ser alla fina och färgglada saker du har Linda!

    Min mormor hade liknade glashängen som hon alltid hängde i påskriset när jag var mindre. Jättefina.

    Äldre påsk och julkort brukar jag försöka köpa på mig när jag är runt på någon mässa eller så. Så otroligt livfulla och härliga!

    SvaraRadera
  4. Påskgrejer är jag inte överförtjust i, men jag ser att även du har en svart UFO-ljusstake! Vi är några stycken som har sådana nu!

    SvaraRadera
  5. Mycket fint du visar upp som vanligt. Kul att ske tyghönan och äggvärmarna. Svärmor har likadana så jag igår på påskmiddagen. Glad Påsk!

    SvaraRadera
  6. Allt är så fint! Älskar Rimini Blu golvvasen och de gula pippiljusstakarna var ju supersöta.

    SvaraRadera
  7. Hummmm.... Så mycket fint jag ser!!! Är riktigt avundsjuk på de där glasdropparna, skall nog se om jag kan hitta några själv!!!

    SvaraRadera
  8. Påskrispyntet! Så så så så snyggt. Ut och leta med sig RetroLyckan :-)

    SvaraRadera
  9. Vad mycket fint påskpynt du har och tack för en trevlig fredag hos Mangania...

    SvaraRadera
  10. Alltså...du har ju så mycket fint så jag blir grön av avund :)

    SvaraRadera