28 april 2013

Fyndtorka...

Den här helgen har varit riktigt tråkig rent fyndmässigt, men kul ändå - på andra sätt. I torsdags mötte jag upp Prylodesign för att besöka lanseringsfesten för Collra på Häktet. En jättetrevlig kväll där vi fick träffa flera trevliga samlare inom allt från plåtburkar och kramdjur till veteranbilar och fotokonst. (På fotot här ovanför ser ni gänget bakom sajten.)

Lördagen bjöd på Megaloppis i Solnahallen, en solklar höjdpunkt där jag alltid brukar göra fina fynd! Och den här gången blev det.... inte ett enda köp. Däremot fotade jag baksidan på ett nummer av Form från 1969 med en snygg annons för Gustavsbergs roliga kultstenar. Och trevligt sällskap hade jag såklart också! Gilas grotta, Prylodesign, Mangania du älskade och Orange Retro var också på plats.

Idag blev det inga loppisar men en dag i retroanda ändå med ett besök hos Pärlans Konfektyr och sen en fika på Café String.

Lite extra kul att de fina gamla varuautomaterna hos Café String kommer från Levin Automat AB.

Nu håller jag tummarna för att det blir desto fler fynd när jag åker ner till Karlskrona nästa helg!

2 kommentarer:

  1. Jag trodde först att det var S:t Patricks Day.
    Gick med i (eller vad det heter) Collra förra veckan.

    SvaraRadera
  2. Vi hade skoj i alla fall...ha en skön vecka!

    SvaraRadera