25 augusti 2013

Sommarens bästa fynd

Sommaren börjar väl tyvärr gå mot sitt slut, även om många bakluckeloppisar tack och lov håller igång ett tag till! Men jag vågar nog redan nu kora sommarens fynd för min del!

En lördag i somras var jag och lämnade mina katter hos kattvakten. Jag visste att det skulle ligga en liten bakluckeloppis där i närheten som hade öppet till kl 15 och tänkte att det kunde vara kul att gå dit och kika i alla fall.
Kommer fram precis innan de ska stänga och det finns bara två bilar kvar... Känner mig lätt uppgiven. Strosar fram till damen vid den första bilen och får syn på den snyggaste Picknick-burken! Frågar om pris och hon säger att "det är ju ändå Rörstrand, så den vill jag nog ha 30 kr för".
Att den kunde vara kvar så sent på dagen till det priset (och i perfekt skick!) är ett mysterium, men jag dansade hela vägen hem!

Picknick-servisen designades av Marianne Westman för Rörstrand i mitten av 50-talet och den innehåller många snygga delar. Min burk är en gurkburk som enligt Hus & Hem Retro nr 3 2012 är värderad till 600 - 900 kr.

Vilket är ert bästa fynd i sommar?

21 kommentarer:

  1. Helt galet bra fynd! Vårt bästa fynd i sommar är nästan i samma klass som ditt - en marmeladburk i serien Red Top för 10 kronor på bakluckeloppis. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanonbra fynd, Red Top som är så fin dessutom!

      Radera
  2. Helt osannolikt, men jag tror på dig! :) Kanske är sommarens bästa fynd mina två saturnusljusstakar som jag gav 40 kr för. Eller så är det en sak jag köpte idag! Måste kolla upp det först.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kan knappt tro det själ - fortfarande. :) Spännande, vad är det nu du köpt? Måste gå in på din blogg och kika!

      Radera
  3. Ibland står bara fynden kvar och väntar på en och den här gången väntade det på dig!! Gratulerar till en jättesöt picknick del.

    SvaraRadera
  4. Grattis till fyndet, den är verkligen fin. Jag har en i rött men knoppen är limmad. Och jag betalade klart mer än 30 kronor för min!

    SvaraRadera
  5. Grattis till fyndet! Inget dunderfynd iår tyvärr men Teakskålen av Kaj Bojesen var efterlängtad.
    Det största ekonomiska fyndet måste vara Burberrysolglasögonen och Mulberry fodralet för 80:- som kostar ca: 1 500:- + 2 000:- nya ;-D

    SvaraRadera
  6. Wow, det var ett riktigt fynd det! Och kunde den ha passat någon bättre än just dig!? :)

    SvaraRadera
  7. wow, linda! du har god karma! mitt bästa fynd i sommar måste vara sovrumsgardinerna eller den ovanliga lilla tyska sjuksköterskan från 1950-talet i originalkläder till mina dockskåp. jag kommer att visa upp dem i bloggen!

    SvaraRadera
  8. Grattis till ett kanonfynd!
    Hittade själv en gång just den burken, fast då utan utan det snygga locket, för en tia på en bordsloppis och slog till fast den hade en liten skada. Mycket dekorativt på stringhyllan!

    SvaraRadera
  9. Jösses vilket bra fynd! Och det är en av de snyggaste picknick-burkarna också!

    SvaraRadera
  10. Just den dagen var den värd 30 kr. Antiktidningarnas fantasipriser är som sagt fria fantasier oftast. Varför ska en sak upplevas som finare för att den är värd pengar. Ytligt och ointressant.

    SvaraRadera
  11. Fyndens tid är inte förbi. Mitt största och mest otroliga fynd i sommar var ett 170 cm långt 60-tals teak sideboard i helt OK skick för 100 kr. Det var bara att trycka in i bilen och köra med halvöppen baklucka i 10 mil.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojoj, ja det var väl värt att jobba lite för! ;)

      Radera
  12. Jätte fin och ett riktigt fynd!
    Jag har nog faktiskt inte gjort något superfynd i sommar... Om man inte räknar huset då ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och det är väl det bästa fyndet man kan göra! :)

      Radera
  13. Hittade igår två äggkoppar Picknick av Marianne Westman.För fem kr st!

    SvaraRadera
  14. Ett fynd som jag darrade länge efter: ett Lisa Larsson fat, helt felfritt, för 30 kr på emmaus i Gbg.

    SvaraRadera