19 februari 2014

Köpen från Antikmässan 2014

Det tog ett tag innan jag hittade något som jag gärna ville få med mig hem på Antikmässan i fredags. Efter bloggträffen tog jag en runda med Allt det gamla goda som plötsligt visade upp den här brickan för mig. Och den kunde jag inte lämna kvar!
En rejäl och bra bricka med mönster av Astrid Sampe för NKs Textilkammare. Har tyvärr inte lyckats hitta något namn på mönstret, så är det någon som vet får ni gärna hojta till!

Som av en slump råkade jag på en pinnstol. En "alldeles vanlig" pinnstol. Fanett av Ilmari Tapiovaara. Och kom på att jo, en sådan behöver jag faktiskt till min lilla syhörna i sovrummet.
Och i famnen håller jag något väl inpackat, nämligen...
(Tack Gilas grotta som tog den här bilden!)

På förra årets Antikmässa köpte jag två fajansljusstakar i design av Stig Lindberg. Och nu har de fått sällskap av ett stort och ståtligt krus! Kruset är handdrejat och både det och ljusstakarna är handmålade av Karin Björquist.

6 kommentarer:

  1. Bra köp Stig Lindberg kruset! Antar att det var dyrt men så himla fint det blev tillsammans med ljusstakarna.
    Det var så kul att träffas! Hoppas det blir många fler gånger :)

    SvaraRadera
  2. Vilka fina köp! Den där brickan har min far på sommarstugan, nu ska jag be att få den. Inser nu att den är väldigt snygg :)

    SvaraRadera
  3. Ja, vasen kompletterade ljusstakarna, bra köp!

    SvaraRadera
  4. Tipsar om Uppsala Vintagefestival som hålls om två veckor!

    https://www.facebook.com/Uppsalavintagefestival

    SvaraRadera
  5. giraffe steiff jag ringde till antikmässan fråga vad giraffen kostar han sa 25000kr jag så en lika dan det 1200kr den kommer jag köpa i veckan stakars den person som köpte den giraffen för 25000kr personen har blivit grund lurad

    SvaraRadera
  6. Läs gärna min retroblogg. Mycket bilder och fakta om loppisfynd och retroprylar! Välkommen till http://www.fridasretro.blogg.se/

    SvaraRadera