22 januari 2012

Textilfrossa

Som jag skrev i senaste inlägget så har jag fyndat en del snygga textilier på Tradera den senaste tiden och här är det jag hunnit få hem såhär långt.


Först ut två helt underbara gardinlängder med läckert mönster och mjuka fina färger. De har redan åkt upp i köket som är under förvandling - när hösten krävde starka och pigga färger så är jag nu sugen på att välkomna våren med mjuka pasteller. När förvandlingen är klar kommer det ett nytt köksinlägg.



Inte två, inte fyra - utan sex rasande snygga tabletter i olika färgställningar. Signerade IMM som jag sökt lite på men jag hittar ingen information. Någon som känner igen det?




Den lilla gröna löparen med fräcka firrar är signerad Maud, enligt säljaren är det Maud Fredin Fredholm som gjort den, kan det stämma? 


Och så ett sött brickband i mina favoritfärger. Blå äpplen är kanske inget man ser till vardags, men i mitt kök passar de perfekt! 

25 kommentarer:

  1. Oj, så mycket härligt! Vilka färger! Gardinerna är jätte fina!

    SvaraRadera
  2. Brickbandet påminner mig om ett par gardiner jag har efter mamma men där är det blå päron men precis samma färgskala. Tyvärr är det en fläck på ena längden :/

    SvaraRadera
  3. Kan tyvärr inte hjälpa dig med signaturerna. Men fina inköp! Kollar också mycket efter textil just nu. Det är svårt att sluta när man väl har börjat, fast än har jag inte ropat hem någon från Tradera.

    SvaraRadera
  4. Tabletterna har jag iandra färger, vilka fynd du har gjort så snyggt.

    SvaraRadera
  5. Åh så mycket fina textilier!! Älskar gardinlängderna! Och tabletterna! Ja, allt egentligen! :) Vet tyvärr inget om signaturen IMM.

    SvaraRadera
  6. Supersnygga gardiner och tabletter. För att inte tala om firrarna. Helsköna! Tyvärr ingen hjälp av mig heller ang. identifieringen av sign.

    SvaraRadera
  7. Jo, det stämmer förmodligen att Maud är Maud Fredholm-Frendin. Hon brukade signera sina fina, rödvita bonader med t ex Staffans fålar på samma vis.
    Hälsningar
    Gunnel

    SvaraRadera
  8. Finfina saker! Tabletterna stack ut som lite extra fina. Kul att det var sex olika.

    SvaraRadera
  9. Fina fynd. Ditt kök kommer bli så fint. Duken var super!

    SvaraRadera
  10. Vilka fina tyger, ditt kök kommer att så snyggt!

    SvaraRadera
  11. Ruskigt fina textilier! Gardinerna hade jag i Minneslistan men färgerna var lite fel här hemma, vilken tur för dig ;) Fisklöparen var grymt fin!

    SvaraRadera
  12. som vanligt massor med fint! jag föll för fiskarna på löparen och de blåa äpplena :) en vacker dag så måste jag komma på besök så att jag får se ditt hem och alla fina saker på riktigt :)

    SvaraRadera
  13. gardinerna, toppen! brickbandet, också toppen!
    vill väldigt gärna se ett köksinlägg sedan.. :)

    SvaraRadera
  14. Härligt brickband! En av mina juldukar är också signerad Maud! http://kerstin.kokk.se/?p=11817

    SvaraRadera
  15. Åh, nu vart jag riktigt avis! Typiskt att jag inte såg de där bordstabletterna. Jag söker med ljus och lykta men lyckas inte hitta några i rätt storlek eller färg. Dessa var ju underbara! =)

    SvaraRadera
  16. Många härliga fynd du gjort! Gardinerna var jättesnygga! Ska bli kul att få "kika in" i ditt nya kök.

    SvaraRadera
  17. Stiligt som vanligt :-)
    /Gila

    SvaraRadera
  18. Ååhh så snygga textilier! Som en godispåse fast bättre.
    Har ett brickband med blå äpplen mot röd bakgrund och det ser mycket knasigare ut kan jag lova:-)
    Ingen info om signaturen fast jag sett den i min egen lilla samling.Hittar dock ej exakt var just nu.

    SvaraRadera
  19. Vilka otroligt häftiga gardiner och jag som dessutom älskar lila. Vilka fynd!

    SvaraRadera
  20. Jag har missat jättemycket fint och flera av dina inlägg. Alla textilier och tryck i det här inlägget är jättefina, grattis till alla dina fynd.

    SvaraRadera
  21. Kan det vara UML, Ulla Maj Littorin.
    fina textilier.

    SvaraRadera
  22. Min syster har en batik klänning signerad IMM, och designern i det fallet var Ingrid Michelsen (alingsås, sweden)

    SvaraRadera
  23. IMM är signatur för Ingrid Mjörne Michelsen i Alingsås.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att Ingrid Mjörne Michelsen och Ulla Maj Littorin är systrar.

      Radera