26 april 2011

Romantisk retrotextil


Lite trevliga textilier fick jag också med mig hem efter min helg i Karlskrona. På Kupan i Ronneby fastnade jag för de här söta tygtabletterna i grönt med lila rosor. Den ena var prismärkt 3kr och den andra 5kr, den söta damen i kassan sa att jag inte fick betala mer än 6kr för båda "för de är inte värda mer"...



Och när mamma sista dagen fyndade ett läckert soffbord i teak som man kan fälla upp till matbord och fyra fina stolar för totalt 125kr så fick jag nöja mig med den här duken. Och det är egentligen inget att klaga över, den kommer passa perfekt till sommarens fikastunder på balkongen med mina Kastehelmi-assietter. Duken är tydligt märkt "Gamlestadens of Sweden" och signerad Nora L.

4 kommentarer:

  1. Gamlestadens fabriker låg i Göteborg.

    SvaraRadera
  2. Så söta! Osökt tänker jag farmor med en gång.

    SvaraRadera
  3. Den blå duken är ju fantastisk. Vilken dröm! Kommer som sagt bli helt perfekt för ljuva stunder i sommarvärmen :)

    SvaraRadera
  4. form55 - tack för infon, har försökt söka lite på nätet men det är svårt att hitta något om Gamlestadens tycker jag.

    precis en sån - samma här, eller mer mormor kanske. Och krusbärssoda och småkakor på verandan. :)

    Loppistan - tack! Och sommaren är ju nästan redan här så det får ng bli en fin-fika snart. :)

    SvaraRadera