31 maj 2011

Fyndet som inte fick följa med hem till mig...



Nu är jag tillbaka igen efter en härlig långhelg i Karlskrona! Och jag har såklart en hel del fynd att fota och visa för er. Men först börjar vi med det fina fyndet som fastnade i Karlskrona, en snygg duk signerad Brit B-M. Köpte duken redan i fredags och när vi kom hem till mamma så provade jag att lägga upp den på hennes köksbord. Och den passade inte bara väldigt bra där, den blev dessutom en favorit hos mammas katt Hugo som genast la sig på den och vägrade släppa den. Så jag hade inte hjärta att ta med mig den utan lämnade den där till Hugos stora lycka.

6 kommentarer:

  1. Så synd att katten fastnade för den! Men han kanske har tröttnat på den nästa gång du kommer dit. Fin katt förresten - är det en Birma?

    SvaraRadera
  2. man kan ju undra om duken luktade gott på ett sätt som bara katter förstår, eller om det bara var för att den fina katten hade väldigt god smak!

    SvaraRadera
  3. Tjusigt! Ser fram emota tts e alla fynd - behöver lite extra inspiration så här när man ligger i stratgroparna för alla sommar-loppisar :)

    SvaraRadera
  4. Katter brukar få sin vilja igenom...Drapera sig smakfullt kan de också. Kanske har Hugo hittat en ny snuttefilt till nästa gång du reser söderut så du kan ta med dig Britt B-M:s fina duk hem ;-)

    SvaraRadera
  5. form55 - ja, om inte annat får jag väl försöka muta honom med en annan duk. :) Och du gissade nästan rätt på rasen, men Hugo är en Ragdoll.

    Allt det gamla goda - Hugo är ganska van vid att det släpas hem loppisfynd så jag tror helt enkelt att han utvecklad en väldigt bra smak för retroprylar! ;)

    Loppistan - tack, det kommer! :)

    Momaroria - ja, visst har han! :)

    e-loppis - ja han är ju förvisso väldigt snygg på den men jag håller med dig, han får gärna hitta något bättre till nästa gång jag hälsar på. ;)

    SvaraRadera