11 maj 2011

Handmålad fägring av MW



En av alla saker som budats hem från Tradera den senaste tiden är den här söta spegeln från Rörstrand, tydligt märkt och handmålad av Marianne Westman. Hämtade hem den i veckan efter en del problem (för lite frimärken på paketet och ingen avsändare så jag fick hem brev och fick göra en inbetalning till Posten och så tog allt en himla tid) men det var den ändå värd. Tjusig liten sak som kommer pryda sin plats när stambytet är klart och jag vågar hänga upp den.

Och spegeln skonar inget slarv, i bakgrunden ser ni det växande berget av loppisfynd som jag samlat på mig sen stambytet rullade igång för drygt en månad sedan. (Fick börja ställa saker i vardagsrummet eftersom klädkammaren är proppfull...) Jag kan bara konstatera att jag kommer ha en hel del disk att ta hand om i sommar!

6 kommentarer:

  1. fin spegel, jag håller med om all disk som man köper med sig hem från loppisar. Det mesta går inte att diska i maskin ;) men... fina retroprylar vinner lätt över diskmaskinen.

    SvaraRadera
  2. Typiskt Westmanskt prickig! Hittar man något som man gillar och pryder sin plats så är det bara att handla - om det inte blir hål i plånboken. Har du bestämt var den skall hänga?

    SvaraRadera
  3. Den var supersöt. Klart värd lite krångel! :)

    SvaraRadera
  4. Så söt spegeln är,tänk sedan när stambytet är klart så fint du kommer att få det med allt som du har köpt.

    SvaraRadera
  5. Gud vilken snygg spegel! :)

    SvaraRadera
  6. Fam Ljunggren - som tur är så tycker jag att det är ganska trevligt att stå och diska. Man gör skitiga saker rena och fina igen samtidigt som man kan stå och tänka lite för sig själv eller lyssna på lite bra musik. Men jag kommer att ha samlat på mig ett rejält diskberg tills jag kan flytta tillbaka in i lägenheten igen! Så det lär bli disk-meditering hela semestern. ;)

    form55 - färgmässigt passar den bäst i köket så den hamnar nog där tror jag...

    Loppistan - tack, jag kan bara hålla med! :)

    SvaraRadera