10 april 2013

Det blev några böcker...

I helgen som gick hann jag med att besöka både Vintagemässan och flera loppisar. Förväntningarna var höga, men det blev inte många köp... Det var först på söndagen som jag tröstade mig med att köpa några fina (och förhoppningsvis intressanta) böcker.

Den första boken jag föll för var den här lilla söta, "Brev till en ung flicka" av Gustaf Fröding. Tryckt 1952.

Inledningen ser lovande ut...

Ett diskret men snyggt grafiskt omslag på "Då bleknar bruden" av Olle Hedberg. Tryckt 1955.

Skulle jag någon gång skaffa den där kolonilotten jag drömmer om så kommer jag få nytta av den här fina boken. "Blommande buskar och träd" av Tor Nitzelius är tryckt 1964 och innehåller skötselråd och vackra illustrationer.

Sist ut - diktsamlingen "Kardiogram" av Staffan Karsson, tryckt 1955 på rustikt papper med rivna kanter.

Böcker i all ära, men det var kanske inte riktigt vad jag hade hoppats på... Men men, bättre lycka nästa helg!

4 kommentarer:

  1. Jeg har også kjøpt gamle bøker på loppemarked nettopp. Blir stadig flere bøker, selv om bokhyllene er stappfulle fra før :)

    SvaraRadera
  2. Fina bokomslag! En fin retrobokhylla förtjänar fina inbindningar och råkar även innehållet vara intressant så är det bara en bonus :-D

    SvaraRadera
  3. Det ser trevligt ut! Kommer passa superbra i en stringhylla!

    SvaraRadera