24 mars 2013

Loppistur från norr till söder

Igår mötte jag upp Kaksmulan och vi tog en heldags loppande från Upplands Väsby i norr till Botkyrka i söder. Förutom en härlig dag med fint sällskap så fick jag såklart med mig några godbitar hem.

En stor snygg italiensk vas, förmodligen från Bitossi men inte Aldo Londis serie Rimini Blu.

Min första P O Ström! En liten blygsam sak i vitt, signerad och från -64. Har aldrig tänkt mig att jag skulle ha något av den här mannen hemma hos mig, men "tillfället gör tjuven" som man brukar säga och när man hittar en sådan här sak billigt är det svårt att låta bli.

Och så är det de här faten i serien Bladrelief av Margareta Hennix för Gustavsberg... Har haft ett stort och ett litet tidigare, men dem rensade jag bort i samband med flytten förra året. Men tydligen är det meningen att jag ska ha dem, för igår hittade jag återigen det stora till ett pris som inte gick att motstå.

Påskpynt har jag inte särskilt mycket av, och i brist på bättre fynd hos Erikshjälpen i Vårby åkte de här två små påskremsorna ned i kundkorgen. Båda är tryckta i Sverige och den mindre känns som att den har en hel del år på nacken.

Och ytterligare lite påskpynt blev det! Jag hittade en liten låda med dekorationer till påskriset så vi får se om katterna låter mig ha ett påskris ifred i år. De små träpärlorna är jag kanske inte så imponerad av, och de små löven var väl ganska söta men...

... det var framförallt de här glasdropparna jag föll för! När de ligger här i P O Ström-vasen ser de nästan ut som små karameller.

Så nu har jag plötsligt lite påskpynt ändå. Kanske kommer det ett inlägg med påskpynt till veckan!

11 kommentarer:

  1. Det skall nog stå -69 på Strömvasen. Han var ju där bara mellan 1969 till 1971.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bra att du håller koll på mig! :) Det märkliga är att nu har jag närstuderat signaturen i bra ljus och det ser verkligen, verkligen ut som det står 1967...

      Radera
  2. Glasdropparna! Wow! Får vi se en bild på dem i påskris innan katten välter alltihop?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Katterna har faktiskt varit oväntat snälla mot påskriset! Bild kommer snart! :)

      Radera
  3. Håller med Eli helt & fullt, WOW vilka skönheter!!!

    SvaraRadera
  4. klart du ska ha påskpynt, spättan! alla blir vi lite gladare av pynt! glad påsk till dig, kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt, det blev fint med lite påskpynt. :) Detsamma till dig snäckan! :)

      Radera
  5. Glad påsk får du från Falun!
    Det kanske blev inget påskinlägg så du får en hälsning här?!
    Ps.Håller med om att dom små glasdekorationerna var verkligen fina - löven har jag i gult!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det kommer ett litet påskinlägg, såhär på den sista skälvande dagen i påskhelgen... Bättre sent än aldrig. ;)

      Radera