3 mars 2013

Mer Stig Lindberg

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så hann jag, Gilas grotta och Allt det gamla goda med en sväng på både Hötorgets loppis och Cityloppisen innan vi gjorde ett sista besök på Antikmässan för ett par veckor sen.

Det var första gången jag besökte Cityloppisen och jag måste säga att jag tycker att jag gjorde ett riktigt bra fynd när jag köpte den här fina kannan från Gustavsberg för 60 kr!

Dekoren heter Aveny och den är formgiven av Stig Lindberg 1957.

Och visst passar den väldigt bra tillsammans med min fajanskanna av samme man? De står och minglar bland grisar och Rörstrandskoppar på stringhyllan i köket.

6 kommentarer:

  1. Det var det jag visste...den passar som handsken ihop med fajanskannan! Bra köp!

    SvaraRadera
  2. Ojojoj, en riktig skönhet! Du har verkligen blicken med dig, inte illa :-)

    SvaraRadera
  3. Den är nog inte så vanlig! Bra köp, men då åker du väl på att skaffa fler delar i den servisen! :)

    SvaraRadera
  4. Så fin. Det er så morsomt å følge med på samlingene dine som øker jevnt og trutt. Lærerikt også. D

    SvaraRadera
  5. snygga ihop. Måste ta mig dit någon helg.

    SvaraRadera
  6. Härliga färger på den kannan! Stig Lindbergs alster är aldrig fel! Roligt att se att det fortfarande går att fynda.

    SvaraRadera