27 februari 2011

Blå eld på Blocket

För inte så länge sen skrev jag om hur jag fyndade fem fina kryddburkar av Marianne Westman på Blocket. Efter ett sånt fynd så kände jag att det kan löna sig att hålla ett öga på Blocket-annonserna också och inte bara Tradera. Och i veckan hände det igen...


Det kom ut en annons med några blandade saker till salu, tre av dessa delar var ovanstående snyggingar från Rörstrand i Hertha Bengtssons underbara serie Blå eld. Har stått och fingrat på den söta marmeladburken vid många tillfällen men aldrig hittat den för mindre än 400kr och eftersom det här är en serie jag bestämt mig för att jag inte ska samla på (eftersom den är så dyr) så har jag aldrig slagit till. Men det här paketet, med kaffekopp med fat, marmeladburk och gräddsnipa (som tyvärr har en liten spricka i pipen), såldes för totalt 250kr. Så det kunde jag såklart inte låta bli! Det finns helt klart fynd-potential på på Blocket.

10 kommentarer:

  1. vilken tur att du tittade där. Så snyggt.

    SvaraRadera
  2. Grattis! Skall man fynda på Blocket så bör man bo i Stockholmstrakten. Det som jag vill ha har bara funnits där och de vill inte skicka grejerna - "nej, det kommer säkert någon annan och hämtar"

    SvaraRadera
  3. Det är bara att gratulera! Håller med Form 55, de mesta till bra pris finns Söderut och skickas oftast inte. Så lite avundsjuk är man nog å förbannar att Sverige ska vara så avlångt!!!

    SvaraRadera
  4. Grattis! Jag tycker Blå Eld är bland dom finaste serviserna som finns.

    SvaraRadera
  5. Jätteläckra! Blocket har jag också underskattat men förra väckan fick jag tag på underbara saker där...väntar på leverans sen skall jag blogga om det:)

    SvaraRadera
  6. Tack alla för era kommentarer! :)

    form 55 och khina - skulle ni hitta något i Stockholmsområdet som ni bara MÅSTE ha så kan jag hjälpa er att köpa och skicka. :)

    AL - jag med! Och det är väl anledningen till att den är så populär - och dyr...

    Re-dizain - spännande, ser fram emot att få veta vad det är du fyndat! :)

    SvaraRadera
  7. Vilken tur du hade! Marmeladburken är helt underbar! Jag skulle försöka göra som du, men det var inte mycket, massa Karlskronaserviser för flera tusen. Nje, letar vidare!

    SvaraRadera
  8. Sandra - håller med dig, jag gjorde också en snabbkoll på Blockets utbud i Blekinge (tänkte att mamma kunde köpa det åt mig i så fall) men det var inte så givande. Fanns en del prisvärda teakmöbler i alla fall.

    SvaraRadera