10 november 2012

Vilken duk ska jag välja?


På det stora runda vita matbordet i köket lägger jag gärna en stor och färgglad duk, den ni ser på bilderna ovan (omärkt) har hängt med ett tag nu och jag tänkte att det kunde vara dags att byta. Men vilken ska jag välja?


Kanske den här sötnosen med de fina rosorna? Märkt Gamlestadens of Sweden, Nora L och fyndades en bit utanför Karlskrona förra våren.


Eller kanske den här läckra färgklicken? En mycket uppskattad present från härliga Stina med bloggen Allt det gamla goda.



En grafisk skönhet i behaglig färgskala märkt Ingrid Carling Design.



En mycket fin duk med underbara detaljer som jag bytt till mig av snälla Dollybird, märkt Ingrid Jensen.


Eller kanske det senaste tillskottet till samlingen, en duk i ett tyg med lite grövre struktur, nästan linnekänsla.

Ja, vad säger ni? Vilken är er favorit?
Oavsett vilken det blir så lovar jag att dra fram strykjärnet när jag väl valt, det kan behövas...

27 kommentarer:

  1. Jag röstar på duken från Dollybird :-D

    SvaraRadera
  2. Jag röstar också på Dollybird-duken!

    SvaraRadera
  3. Den grafiska! Av Ingrid Carling. Eller den som redan ligger på. Snygg design. Svårt att välja faktiskt. Jensen duken känns som om den skulle passa ditt Figgio Flintposslin. Men den grafiska får det bli i alla fall.... :)

    SvaraRadera
  4. Jag skulle ha valt läckra färgklicken.

    SvaraRadera
  5. Röstar på den sista!

    SvaraRadera
  6. Du har så många fina dukar så du kan byta varje dag! Min favorit är dock den med orange inslag, Carling design.

    SvaraRadera
  7. Den läckta färgklicken röstar jag för :)

    //Therese

    SvaraRadera
  8. Den sista - för att rosa är den bästa färgen :)

    SvaraRadera
  9. Den läckra färgklicken gillas=)

    SvaraRadera
  10. Ingrid Jensen aka Dollybird-duken ;) Vilka underbara rosor!!!

    SvaraRadera
  11. Det enda som talar emot den är att den till skillnad från de andra inte har en rund ring i mitten och kanske inte gör sig lika bra på ett runt bord... Men jag röstar ändå på den :)

    SvaraRadera
  12. En ny varje dag. Annars ingrid Carling, åh så snygga de är.

    SvaraRadera
  13. Jag röstar på första duken och så Ingrid Jensen-duken som är helt underbar!

    SvaraRadera
  14. Jag hade nog tagit Ingrid Jensen-duken. Den står så fint mot golv och vägg.

    SvaraRadera
  15. Den översta är utan tvekan den finaste och den passar helt sjukt bra! Men om du tvunget måste byta bort den så tycker jag att du ska välja färgklicken från Stina :) Eller duken från Dollybird :)

    SvaraRadera
  16. Den absolut finaste är ju den som ligger på bordet nu. Måste du byta, så ta den från Stina.

    SvaraRadera
  17. Jag röstar på min absoluta favvo. Den du bytt till dig av Dollybird :)

    SvaraRadera
  18. Ingrid Carlings duk röstar jag på!

    SvaraRadera
  19. Jensens duk är vacker men min känsla för årstiden säger Carling. Den känns spännande och upppiggande men med vinter-aningar.
    Må bästa duk vinna,,, ;-)

    SvaraRadera
  20. Hade jag fått välja så hade det blivit Ingrid Carlings härliga fina duk.
    Passar utmärkt till denna tid på året. Jättemysig!

    SvaraRadera
  21. Jättefina dukar var och en på sitt vis. Den som ligger på nu är en av mina favoriter men ska du byta så ta Ingrid Carlingduken nu inför vintern och Ingrid Jensen efter nyår när man(iallafall jag) börjar längta efter våren igen.

    SvaraRadera
  22. trots att jag gav dig färgklicken så gillar jag den första, den som du kände för att byta ut? den är ju så mild och fin i kompositionen!

    SvaraRadera
  23. Den läckra färgklicken är min favorit.

    SvaraRadera
  24. ja, du....en härlig blandning! kul att varva bland dessa skönheter!

    SvaraRadera
  25. Tack för alla fina kommentarer! :) Vinnaren avslöjas under nästa vecka... :)

    SvaraRadera