25 september 2011

Hellströms söta djur


Det har inte hunnits med några loppisar i helgen, men efter jobbet i fredags så begav jag mig i alla fall till Designhörnan i Södertälje. Jag hade fått syn på något i nyhetsbrevet som jag var nyfiken på, och det var de här två söta rävarna från Nittsjö av Thomas Hellström. Det är något med glasyren som jag tycker är så läckert. Och så är jag som ni vet väldigt svag för söta djur...


Självklart tog jag chansen att pruta lite på priset - och inte nog med det, jag fick en liten extra kompis med på köpet! En söt liten ekorre, även den av Thomas Hellström för Nittsjö. Tycker att det känns väldigt naivistisk i jämförelse med övriga Hellström-djur som jag stött på tidigare. Jämför bara med ekorren som jag köpte i somras. Men den har såklart sin charm ändå.

6 kommentarer:

  1. Hihi, känner igen de där rävarna. Jag har nyss sålt mina på Tradera till förmån för nya tekoppsinköp. Det var ganska motvilligt jag skickade iväg dom, dom är
    ju så söta!

    SvaraRadera
  2. Å håller med om att de är jätte finna.
    Har en hel uppsjö av dessa djur, har fått i julklapp varje år av pappa sedan jag var liten. Älskar dem!
    Å precis den där stora räven är jag på jakt efter, till ett bra pris så klart. Men har inte hittat de än. Men fortsäter leta :)

    SvaraRadera