21 juni 2012

Få fynd trots många loppisar


Flytten till nya lägenheten börjar närma sig, nästa fredag får jag nycklarna! Och innan det så är det mycket som ska fixas så det har inte blivit så mycket tid över för loppande. Men i lördags mötte jag upp Mangania du älskade och Prylodesign för en välbehövd loppisrunda i loppomobilen!
Det blev en ordentlig runda med stopp på Kyrkornas loppis och bakluckeloppisen i Täby, Röda Korset i Danderyd, Huvudstaloppisen och så avslutning i Sundbyberg med Garaget, Loppisgallerian, Myrorna och Stadmissionen! 

Efter så många loppisar kunde man ju förvänta sig att jag gjort en hel del fynd, men jag hittade faktiskt bara två små blå glassljusstakar från Urshult till samlingen. Tur att snälla Mangania-Erica hade med sig ytterligare delar till min samling bestick med rutiga skaft!

Och egentligen ska jag inte klaga, för i slutet av dagen hittade jag ett väldigt fint teakskåp som jag tyckte mycket om! Och efter att ha mätt och tänkt en dag åkte jag tillbaka på söndagen och köpte det! Bild kommer så fort det är på plats i nya lyan...

8 kommentarer:

  1. Vilken underbar blå färg. Urshult, tänk där har jag åkt igenom många gånger som barn. Trevlig midsommar.

    SvaraRadera
  2. Även om du inte hittade så många fynd, så var det ju alltid något:)

    Blir mycket nyfiken på teakskåpet du har köpt. Är säkert superläckert.
    Ska bli såå roligt att se bilder från ditt nya boende sedan också.

    Trevlig Midsommar!

    SvaraRadera
  3. Var och tittade på ditt sideboard idag och såg "SÅLT" lappen och var det ska levereras. Ett mycket fint och bra köp!! Grattis!

    SvaraRadera
  4. Fynden kommer efter midsommar - det har lappgubben från Falun spått i kaffesump!
    Skämt å sido; trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  5. Så roligt att teakskåpet kommer att passa! Det blev en riktig rund och hoppas vi snart ses igen för en ny runda med bättre väder. Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  6. Bestickserien växer! Och teakskåpet är jag nyfiken på!

    SvaraRadera
  7. De där besticken är riktigt snygga! Iiiih vad spännande med ett nytt hem, längtar efter att få se bilder :)

    SvaraRadera
  8. Den formen på Urhultstakar har jag inte sett förr! Kul!

    SvaraRadera