1 juni 2012

Smått och gott från Hötorget

Jag har inte hunnit med att loppa så mycket den senaste tiden, missade till och med premiären för Täby bakluckeloppis... Men en liten snabbis på Hötorgets loppis blev det i alla fall i söndags! Och Hötorgsloppisen bjuder på vinst varje gång känns det som.

En vas av Bo Borgström för Åseda, har redan två i den här modellen men inte i den här färgen. (Och jag tror faktiskt att den här är snäppet större än de andra också!)

En liten grön skeppa, precis vad jag behövde till den platsbyggda hyllan i nya köket! Hade fyra stora och fyra små tidigare och till nya köket behöver jag fem små, så då var det ordnat i god tid innan inflytt!

Den trevliga Kärnkaffeburken har jag spanat på många gånger tidigare men jag har aldrig stött på någon som varit fin invändigt - förrän nu! Och praktiska förvaringsburkar kan man väl aldrig få för många av?

Imorgon blir det kanske några fler inköp, men framförallt försäljning, på Gustavsbergs loppmarknad! Jag och Stefan hade så kul ihop när vi sålde tillsammans på Megaloppisen för en månad sedan så nu kör vi igen! Kom gärna förbi och fynda eller prata lite, loppisen håller öppet kl 11 - 16 imorgon!

11 kommentarer:

  1. Den kakburken är underbart fin, och det är klart man aldrig kan ha för många! Och vilken tur med lilla skeppan!

    SvaraRadera
  2. Åh loppis på Gustavsberg. Det låter ju som att det kan bli grejer det. Skall bli kul att se om ni hittar ngt.

    SvaraRadera
  3. Med tanke på det väder som skall vara i helgen skulle jag nästan hellre vilja gå på loppis än 10-årsjubileumsfest.... mem men men!!! Det går fler tåg...*suck*...!

    SvaraRadera
  4. Du tar så jättefina foton och fyndar fina saker. Alltid i läckra färger :-)
    Det ska regna imorgon men vatusan. Jag måste nog testa en snabbsväng till Täby i alla fall.
    Förra året åkte vi när det regnade en lördag. Det gick att fynda ändå...

    SvaraRadera
  5. Åååååååh burken! Jag dör av avund! Det var det allra mest underbara som jag har sett på länge! Måste, måste, måste också hitta en sådan :D

    SvaraRadera
  6. Jag kollade i städskåpet och jodå, på en hylla står samma kärnkaffe-burk men ganska nött. Fylld med gardinhållare och klykor. Den plockade jag med från mormor innan jag hade ens tanken att inreda retro. Slitenheten har alltså sina orsaker, kan man säga.
    Numér är jag mera rädd om mina saker,,, :)

    SvaraRadera
  7. Det gröna är så fint. Lycka till idag.

    SvaraRadera
  8. synd att man bor så långt bort, annars hade man velat komma och handla och snacka med er! fina fynd. vill se reda-hyllan sen!

    SvaraRadera
  9. Håller helt med att Hötorget bjuder på mycket fint just nu. Hoppas att det gick bra idag.

    SvaraRadera
  10. Även idag levererade Hötorget. Dock inga stora mängder...få säljare pga vädret gissar jag. Hoppas vi ses nästa helg!

    SvaraRadera