8 juni 2012

För gammal för mjukdjur?

För inte så länge sedan hade vi en liten utmaning bland retrobloggarna där vi visade upp våra retrodjur. Ett mindre paradis för mig att sitta och titta på alla andras sötnosar! Hos faaglarna såg jag en kattkudde som jag tyckte var så himla fin - så när jag hittade en likadan men i "mina" färger bara veckan efter kunde jag inte hålla tassarna i styr!

Är väl egentligen lite för gammal för mjukdjur och jag kan inte skylla på att den är till något barn heller. Men vi kan väl kalla den en prydnadskudde, ok?

Vansinnigt söt är den i alla fall, med sitt vridbara huvud och de små nötta, bångstyriga morrhåren.

9 kommentarer:

  1. Nu har jag läst ikapp din blogg från april, du har fyndat fint som vanligt! Jag har också förstått att du flyttar till mina hemtrakter! Kul, då får vi ta och loppa lite ihop framöver :)

    SvaraRadera
  2. Oj, otroligt fin. Och verkligen i dina färger.

    SvaraRadera
  3. Söt! Klart man kan ha mjukdjur fast man är vuxen.

    SvaraRadera
  4. Tror t.o.m. att katten gillas mer av vuxna än av barn. Faller också för snygga leksaker. De uppskattas inte alltid lika mycket av barnen!

    SvaraRadera
  5. Så fin :) Så klart det är en prydnadskudde :)

    SvaraRadera
  6. Den är jättefin! Ser inte ens ut som en leksak så vi kan utan problem kalla den för prydnadskudde :) Du visar ofta blåa, fina, saker. Förut kunde jag inte med blått över huvudtaget. Men tack varje dig så har jag börjat att gilla blått mer och mer och mer :)

    SvaraRadera
  7. Helt underbar, har inte sett något liknande.

    SvaraRadera
  8. Nä, inte är du för gammal! Tänk på jag, en snart medelålders man som har en "herr Nilsson" i textil som sitter å klänger på en "dragspels"-vägglampa eller den randiga elefanten i kryddhyllan eller,,,

    Din katt känns verkligen retro,,,med de ögonen,, :)

    SvaraRadera
  9. Den fina katten hade jag också köpt direkt!

    SvaraRadera