22 juli 2012

Pustar ut och packar upp

De senaste dagarna har jag befunnit mig på loppisrace norröver tillsammans med några trevliga retrobloggare. Precis som förra sommaren så blev det tre fullspäckade dagar med en del fina fynd och framförallt många skratt med ett härligt gäng! Vi hann med totalt ca 40 loppisar och fem antikaffärer på vår rutt från Gävle upp till Sundsvall.

Vi som skulle tillbaka ner till Stockholm anlände kring midnatt inatt och tre tappra avslutade resan med ett besök på bakluckeloppisen i Täby idag.

Har knappt hunnit packa upp allt men nu är det bara att ladda om, imorgon kommer min kära mor upp på besök och jag gissar att det lär bli en del loppisbesök för vår del också.

Har väldigt mycket fint att visa för er, återkommer med fler inlägg om alla fynd så fort tiden räcker till!

19 kommentarer:

  1. Härligt! Snygga bilder! Vad använder du för programvara, när du får till dem på det sättet? Det vore ju kul att göra lite mer med bilderna man tar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du gillar bilderna! Jag gjorde det enkelt för mig i söndags när jag var trött och hade mycket annat att fixa med, fotade med mobilen och använde appen Diptic för att lägga ihop olika foton i en bild. :)

      Radera
  2. Håller med. Väldigt snygga bilder! Hur gör du? För övrigt verkar ni ha gjort en fantastisk resa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får återigen tipsa om apparnas underbara värld! :) Med Diptic i sin iPhone går det snabbt och enkelt att trixa med bilderna.

      Radera
  3. Va roligt det låter. Ser fram emot alla fynd! :)

    SvaraRadera
  4. Kopparna! :) Smäller av lite här...

    Ser fram emot fler bilder och att få höra om allt sen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är verkligen snygga! :) Tekoppar dessutom, så de är i en användarvänlig storlek.

      Radera
  5. Jag gillar tuppen! Vad kommer att synas mera? Väntar med spänning,,,

    SvaraRadera
  6. Trodde inte att jag skulle kunna säga det men jag är riktigt avis på dina fina rutiga bestick! Jag ser verkligen fram emot att få se salladsbesicken på fredag!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, jag känner att det är dags för ett nytt inlägg om samlingen snart! :)

      Radera
  7. Ojoj, vilka fina fynd det ser ut att vara! Mamma hittade också de rutiga besticken i orginatkartongen åt mig häromdagen! Då blev jag glad! Och sen samlar jag på de gula Rörstandkopparna med tillhörande fat, så om du är på byt-humör så kan du tänka på mig! ;) Jag ska rensa bland de sista lådorna jag var och hämtade hos Jonathan i lördags, vi får se om det är något i din smak! Jag vet inte själv vad som finns där i så det ska bli spännande! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det förstår jag, alltid extra kul att ha originalförpackningen också! :)
      Hittade faktiskt sex koppar med fat och vill nog bara behålla två, så visst kan vi byta lite!

      Radera
  8. Åhhhh ser fram emot att se alla fynd! Snygga bilder!

    SvaraRadera
  9. Jag ser verkligen fram emot att få se alla fynd och inköp du gjort under resan. Verkar som ni hade en mycket trevlig och händelserik tripp!

    Du har säkert hittat massor av fina saker som vanligt;)

    SvaraRadera
  10. Fina bilder. Ska bli kul att se alla inköp!

    SvaraRadera
  11. Spännande med roadtrip i dagarna tre. Ett pärlband av loppisar och en bil full av fyndiga loppare. Kul ide!

    SvaraRadera
  12. Jag är också på bythumöt gällande kopparna, om det blir någon över till mig:)

    SvaraRadera
  13. ser ett picnic fat på bilden.kan man verkligen hitta såna på loppis fortfarande? Roligt!!!

    SvaraRadera