20 juli 2011

Ett par fynd på väg till loppisen


I söndags åkte jag och mamma såklart till Gnistan, en av Blekinges absolut bästa loppisar som brukar gå av stapeln den tredje söndagen i juli. Men redan på vägen dit lyckades jag fynda lite. Vi stannade till vid Amiralens köpcentrum för att hämta ut lite pengar och där har de bakluckeloppisar på söndagar. Ingen stor bakluckeloppis, bara fem bilar, men man kan ju fynda ändå!

Ett gäng snygga bestick - sju knivar, sex gafflar och fem skedar - blev mina för 15 kr.

Samma säljare hade också den fina julstjärnan Stella från Osram som blev min för en tjuga. Kanske lite fel att köpa julpynt mitt i sommaren men tiden har en tendens att gå fortare än man tror så snart är det väl jul...

Tidigt i morgon åker jag iväg på nya loppisäventyr, men den här gången har jag förberett några inlägg till er. Ha en härlig helg!

10 kommentarer:

  1. Det var bra fynd och julstjärnan riktigt orginell. Lycka till med nya fynd på dina loppisäventyr! Ha det så bra!

    SvaraRadera
  2. Men det är ju jättesmart att köpa jul- och påskpynt fel årstid! När det närmar sig högtiderna går priserna alltid upp. Jag köpte påskpynt i på bakluckeloppisen i lördags som jag ska visa på bloggen endera dagen. Och mycket fina bestick!

    SvaraRadera
  3. jag gillar besticken! vi hade sådana när jag växte upp. jag minns att jag länge vägrade äta med andra bestick för jag tyckte att de var så osköna att hålla i. men till slut hade så många av de svarta besticken gått sönder så jag hade inget val annat än att växa upp och vänja mig vid "vanliga" bestick ;)

    stjärnan var riktigt fin och rolig. härligt med lite omväxling mot alla pappersstjärnor :)

    SvaraRadera
  4. Julstjärnan var ju helt fantastisk. Kul för jag älskar julpynt. Kul också att du nämner Amiralen för där har jag faktiskt varit. Företaget jag jobbar på ägde köpcentrumet fram till årsskiftet. Nu har vi inga fastigheter i Karlskrona och jag kan inte hitta på några anledningar till varför jag ska åka till karlskrona (i tjänsten i varje fall).

    SvaraRadera
  5. Besticken var ju ett riktigt bra fynd!!

    SvaraRadera
  6. Häliga bestick.. Betar av Gotlands loppisar&prylbodar i detta nu! Hittade lite fint idag.(kolla in pytte bloggen)
    Ha det fint i Blekinge (kommer själv från Olofström) där finns en trevlig antikaffär "Åkessons antik" precis längs med 121:an. Läckraste skyltfönstrena.
    Ha en trevlig semster.

    SvaraRadera
  7. nej men strunt i att det är fel årstid för julpynt! det hittar jag året om. går alltid igenom lådorna med julpynt och påskpynt på sommarens loppisar, sen packar man undan det och får en glad överraskning lagom till jul ju!

    jag hittade en jättefin påsktupp nu under min norrlandsresa, kika gärna in på mina ångermanlands-inlägg!

    SvaraRadera
  8. Det är rätt tid att köpa nu, jag köpte precis en låda med julgranskulor såna fina gamla :-)

    Julstjärnan var ett riktigt fint fynd!

    SvaraRadera
  9. Åh, en sån julstjärna har jag också. Köpte den på en loppis förra året. Den lyser SÅ fint, jag ville helst inte ta ner den när julen var över!

    SvaraRadera
  10. Håller med de andra, man ska köpa pynt när det inte är säsong, det är då man får de bästa priserna!
    Det var ett riktigt fynd att få alla de besticken för så lite pengar! Själv älskar jag mina och vägrar äta med några andra än dem! ;)
    Bakluckeloppisen är nog lite underskattad från min sida, jag orkar aldrig ta mig tid att åka dit när det väl är, har bara vart där en gång, kanske ska ändra på det?

    SvaraRadera