22 juli 2011

Fler små fynd från Karlskrona

Lördagsloppis i Vämöparken är härligt när solen skiner. (Tröttnar man på loppisen kan man alltid gå och klappa en get.) Just i lördags var vädret perfekt och borden många. Trots att vi kom dit sent, när vissa redan börjat packa ihop, så hittade jag några godsaker ändå. Eller vad sägs om den här otroligt söta emaljerade barnmuggen från Kockums för bara 14 kr. Dekoren är tecknad av Einar Nerman och vill jag ha en komplett servis saknas en djup tallrik med tupp och en flat tallrik med fisk. Men hunden duger gott sålänge.


Några bord bort hittade jag mycket fint, men man kan inte köpa allt. En snygg serveringsgaffel med bakelithandtag och sex ljusmanschetter i sköna gröna Reffla från Gullaskruf blev i alla fall mina för totalt 70 kr.

4 kommentarer:

  1. Jag älskar de gröna ljusmanschetterna. Nu har du fått ihop en vacker samling.

    SvaraRadera
  2. På Tradera finns tallrikar

    SvaraRadera
  3. Jess - ja, Reffla i grönt är alltid vackert och de här kommer göra sig fint till en elljusstake i vinter. :)

    Randiga Tråden - ja, den är väldigt söt!

    Anonym - kan tänka mig det, har sett en del på loppisar också men alltid i dåligt skick tyvärr.

    SvaraRadera