28 augusti 2011

Bondens loppis

Igår fick jag trevligt sällskap av Prylodesign-Maria på Bondens loppis på Söder. Vädret var perfekt och Katarina Bangata var fylld med glada säljare som hade laddat med en massa fina saker. Jag fyndade en del, både till mig själv och åt andra.

Det allra första jag slog till på var en härlig retroklänning i turkost och guld. Alltid en chansning att köpa kläder när man inte kan prova men den här satt faktiskt bra och kommer säkert få följa med ut på "galej" framöver.

Fynd nummer två blev den här snygga fruktskålen i härligt retro string-modell. Plastöverdragen metall såklart och jag älskar formen.



Den här fulsöta katten i serien Rimini Blu av Aldo Londi såg jag på lång väg! Tyvärr har den ett litet nagg på ena örat så jag ställde först ner den och gick två meter bort men ångrade mig snabbt och gick tillbaka igen. Och efter lite prutande så var den min.


En läcker skål från Gabriel, tillhör en serie som heter Congo. Gillar UEs serier Kokos och City med oglaserad bas och detaljer i gul glasyr, men gult är inte en färg som passar in hemma hos mig. Den här passar däremot som handen i handsken och inte blev det sämre när jag lyckades pruta lite även på den.

Till sist två fynd som jag inte kommer behålla själv. Ett kaffefat i serien Spisa Ribb från Gustavsberg och fina ljuslyktan Solöga från Reijmyre. Och jag tror att de två sköna bloggtjejerna som ska få ta hand om dessa vet vilka de är...

Allt detta för mindre än 200kr, så kan det gå när man prutar lite. Eller hur Maria!? ;)

15 kommentarer:

  1. Fin fina fynd! Hade gärna hängt med men måste säga att det var också riktigt skönt ute i Waxholm igår. Kändes som sommarens sista riktigt varma dag.

    SvaraRadera
  2. Klänningen är ju super och allt annat med. Jag är ju djupt imponerad av ditt prutande. Jag får tuffa till mig :)

    SvaraRadera
  3. Lövskålen var nog bland det finaste jag har sett från Gabriel.

    SvaraRadera
  4. vilken vacker färg på klänningen, du kanske kan sitta intill katten när du har gäster hemma ;) så blir det en riktigt snygg inredning hemma.

    SvaraRadera
  5. Åh, va kul att du fyndade! Bra jobbat! :) Fler områden borde ha sådana gatuloppisar. Det blir som en folkfest!

    SvaraRadera
  6. synd att man bor så långt från sthlm, det lät ju riktigt trevligt det här!
    jag gillar verkligen gabrielskålen. håller med dig, är också förtjust i oglaserat gods med detaljer i annan färg, såsom många UE-serier. jag gillar deras "pepita", "negro" och "corso" exempelvis.
    fin klänning också, förresten!

    SvaraRadera
  7. Fina fynd du gjort! Och visst är det kul att pruta, jag har tom blivit så tuff att jag går därifrån om jag inte får det till det priset jag vill ha.
    Gabrielfatet gillar jag. Jag har själv en skål i den serien.

    SvaraRadera
  8. Du får lära mig att pruta. Katten är underbar.

    SvaraRadera
  9. Fina fynd! Jag hoppas också hitta ett fulsött Rimini Blu-djur snart för min igelkott/piggsvin är så ensam!

    SvaraRadera
  10. Fina fynd. Gillade särskilt Gabrielskålen.
    Är själv ofta rätt usel på att pruta, vågar sällan prova.

    SvaraRadera
  11. Åååå, är det jag, är det jag? *hoppas hoppas* :D Alla fynden var helt underbara, sötfula katter, stringfruktskålar och blå lövfat! Bra fyndat!

    SvaraRadera
  12. pruta får man absolut göra! bra fyndat!!

    SvaraRadera
  13. Maja på 64 kvadrat1 september 2011 kl. 21:42

    Vilka fina saker...ja man borde gått dit.

    SvaraRadera
  14. Känner mig en smula avis. På solögan förstås, alla hittar dem...utom jag :)

    Klänningen ser hur fin ut som helst och den fulsöta katten är väldigt charmig.

    Hoppas att du har en finfin loppislördag! :)

    SvaraRadera
  15. Så snygg du är i klänningen! Ibland lönar det sig att chansa. Jag har också en retroklänning som jag är mycket nöjd med.
    String-fatet är också helt i min smak :)

    Var du på Bondens loppis för två år sedan? Jag var där och upplevde det som en lugn och mysig loppis - men har hört att det var hysteriskt i år - vad tycker du?

    SvaraRadera