30 augusti 2011

Loppisäventyr i Södertälje

I fredags smet jag lite tidigare från jobbet och hann då besöka Nilssons Loppmarknad i Södertälje. (De har bara öppet till kl 17 på vardagarna men kommer börja ha öppet till kl 18 senare i höst.)
En ganska stor loppislokal faktiskt med större delen "automatloppis" på bottenplan (man lämnar in sina prylar så sköter de försäljningen) och en del säljare med egna bord på båda våningarna. Tyvärr hade inte alla säljare öppet när jag var där men jag gjorde ändå två fynd jag är riktigt nöjd med.

Först en liten röd/grå cigarettbägare i serien California från Rörstrand som blev min för 25kr. Damen som sålde den prutade själv ner den, på prislappen stod det 60kr för den och en trasig gräddkanna från Gefle (som jag inte ville ha). Det tackar jag för! Mer om California hittar ni under fliken med samma namn överst på sidan.

Och så syndigt snygga kaffekannan i serien Ceylon från Rörstrand, formgiven av Hertha Bengtsson. Har egentligen sagt att jag inte ska köpa på mig tekannor/kaffekannor men den här skönheten för 50kr gick inte att stå emot. Så nu ska jag bara hitta en kopp eller två också, helst turkos eller grön. Se mer Ceylon hos Kerstin Kokk.

14 kommentarer:

  1. Vilken snygg kanna, jag förstår att du inte kunde motstå den!

    SvaraRadera
  2. Vilken tur då att du hittade en chokladkanna ;-) Jag har en likadan, möjligen storleken mindre, det finns två av denna, jag har en vit också!

    SvaraRadera
  3. Grattis till fyndet. Själv har jag ju bara kopparna i grönt. Har svårt att hitta fler delar här uppe så....jag är avvviisss till 1000!!men gläds å dina vägnar!

    SvaraRadera
  4. Jättesnygg kanna. Nu har jag inte varit på Nilssons på länge, det kanske är bättre ordning där nu förut var det bedrövligt. hur länge till ska du jobba i Järna? Vi kan prata när vi ses den 10/9. Några barntäcken blir det inte där, det får bara vara äldre saker och inte nygjort fast det är av retrotyger. Sista lördagen i sept ska jag vara med på 1000m konst i Huddinge då blir det barntäcken, väskor mm.

    SvaraRadera
  5. Vad fint! Jag brukar ta mig en sväng dit rätt ofta. Men det har varit dåligt med fynd och mycket rörigt. Hittade några läckra Rörstrand entree där sist. Bara älskar dom! Ska lägga upp dom på min blogg sen. Du vet säkert vad det är.
    Plockar nu bort duken från min blogg och hoppas du ska gilla den!

    SvaraRadera
  6. Kannan har en väldigt snygg form, och du lyckas då fynda vart du än kommer! Grattis, och hoppas att du hittar koppar också snart!

    SvaraRadera
  7. Vad kul att du hittade en del till californiasamlingen!

    SvaraRadera
  8. Wow, en till till California samlingen. Vilket fyndöga du har! Jag har aldrig sett någon California del! Har börjat kolla efter dom på sista tiden, men nej då.Det är du som har den rätta auran tror jag.

    SvaraRadera
  9. Kannan är jättefin :) Synd att du inte kan hänga med på söndag.

    SvaraRadera
  10. nu får du börja samla på ceylon också, haha! grattis till de fina fynden.

    SvaraRadera
  11. Kul med ett loppistips från Södertälje!

    SvaraRadera
  12. Vilket fynd med Ceylonkannan!

    SvaraRadera
  13. Kannan var jättesnygg. Du gör otroliga fynd!

    SvaraRadera
  14. Va kul med en del till till samlingen! Och billigt med! :)

    SvaraRadera