24 augusti 2011

Coola katter



Senaste Tradera-köpet är de här läckra katterna som jag suktat efter länge. Och den här gången var det inte linslusen Vivaldi utan Maranello som inte kunde hålla sig ur bild...

Vid två tillfällen under sommaren har jag missat budgivningen på golvljusstaken i sista sekund för att täckningen på min mobil försvann, men nu blev det tredje gången gillt och en extra kisse på köpet! Som tur var hade säljaren inte skrivit något om ursprung i rubriken på annonserna heller så jag fick båda till ett väldigt bra pris. (Rätta mig gärna om jag har fel men visst kommer väl de här kaxiga missarna från Ystad Metall och är formgivna av Gunnar Ander?)

Golvljusstaken mäter ståtliga 47cm från golv till svans och den mindre är inte heller så liten med sina 27cm.

Lite kul är det att Randiga Tråden också visade sin fina katt just idag!

Och här hos femtiotalsjakten, i ett inlägg om 50-talskatter med klös, finns en annons med just de här två katterna samt en tredje med gonggong.

17 kommentarer:

  1. Charmigt med att din äkta katt verkar så intresserad av de något mer hårda och hårlösa katterna. Fina är de dock, alla 3.

    SvaraRadera
  2. Ja det var lustigt, jag köpte den i våras, fotade den då med den lilla som jag också har men har inte visat bilderna än, det råkade bli den här bilden istället.

    SvaraRadera
  3. Riktigt coola katter. Kul att du har två av varje!

    SvaraRadera
  4. Fina katter du har :) nu börjar höstmörkret falla och då är det fint med olika ljusstakar, dags för mig att börja hitta nya :)

    SvaraRadera
  5. Vilken tur att du vann budgivningen, så retligt när man missar något man gärna vill ha! Gulliga katter!

    SvaraRadera
  6. Visst är det Ystad metall !
    Gillar verkligen dessa kissar.
    Grattis till köpet!

    SvaraRadera
  7. Stort grattis! Dina två katter finns tillsammans med en tredje, med gongong, i en Ystad-annaons som jag visar här. Använd annonsbilden om du vill.
    http://femtiotalsjakten.blogg.se/2009/december/1950-talskatten-hade-mer-klos.html
    Den tredje, med gongong, finns på Sturekatten!

    SvaraRadera
  8. Snyggt! Det är inte utan att man skulle vilja få se lite "hemma-hos-bilder " snart med tanke på alla fina fynd som införskaffats under (och efter) stambyte :)

    SvaraRadera
  9. Jag kommer sälja en katt med gonggong på lördag på Bondens loppis. Gonggongen ska sys fast, och jag kan tyvärr inte hitta grejen man slår med. Vad det nu heter. Hojta om du är sugen på den.

    SvaraRadera
  10. du ju får byta så du har gula ljus till påsk och röda till jul! det är alltid en jakt på smala äldre ljus! nu har jag ett litet förråd för husbehov, med dem men de är inte lätta att hitta. är dina katter för sådana?

    SvaraRadera
  11. Då har du två mjuka katter och två hårda. Gillar allihop!

    SvaraRadera
  12. Mycket fina. Golvljusstaken var ju bara så häftig. Fina bilder!

    SvaraRadera
  13. så fina! Fast den levande är nog den finaste! Är också svag för katter men då levande!
    Fick du mitt mail ang duken? Det såg inte ut som mailet gick iväg....
    //Gunilla

    SvaraRadera
  14. Wow! Sådana skall jag också hålla utkik efter sådana. Vill ha!!

    SvaraRadera
  15. Katterna är riktigt coola! De små ljusstakarna med katten som skjuter rygg är ju oxå helt underbara, har du dem med?

    SvaraRadera