8 augusti 2011

Grönt är alltid skönt

I helgen blev det en liten loppisrunda mitt i Prideparad och regnoväder. Inte många fynd, men jag är väldigt nöjd med det jag hittade! För har jag inte helt fel för mig är det här en vas av Bo Borgström för Åseda. En väldigt stor och snygg variant dessutom!

Den trivs så bra i min samling med blå och gröna vaser som börjar breda ut sig mer och mer på bänken. Ännu ett nytillskott är den lilla blå "Våffelvasen" från Reijmyre formgiven av Paul Kedelv. Den bytte jag till mig av Herr Movarp under Dalaturen och jag är mycket nöjd! Samlingen tar sig!

19 kommentarer:

  1. åååh vilken fin! den där gröna färgen är helt otroligt tilltalande! formen på vasen är inte så tokig den heller ;)

    SvaraRadera
  2. Din samling är mycket snygg! Och personlig. mera sånt :)

    SvaraRadera
  3. Så vackert med det gröna och blåa. SNYGGT.

    SvaraRadera
  4. Riktigt snygg! Grattis och grönt är verkligen skönt för ögat!

    SvaraRadera
  5. Se där! Den passade perfekt i din samling! Touche!

    SvaraRadera
  6. Visst är det Åseda och BoB! Snygg modell tycker jag, den vill jag ha i orange och gult!

    Det blev en mycket fin samling tycker jag, lite extra kul att du nu har två såna våffelvaser i olika storlek, det finns ju även gröna, jag har haft en sån liten variant tidigare.

    SvaraRadera
  7. Här har du ju fått till en riktigt dekorativ grupp!

    SvaraRadera
  8. Jesper i Jönköping8 augusti 2011 kl. 23:21

    Helt klart att det är en Bo Borgström. Har själv en likadan fast i brunt glas och sedan har jag två stycken i en smalare variant med ändå med tre ringar , en i orange och en i en underbar gul färg. Är så avundsjuk på allt fint du hittar, jag får verkligen börja gå på lite mer loppisar:)

    Går mest på Antik och Samlarmässor tyvärr pga.tidsbrist.
    Men har hittat ytterligare en fin Scherzo i vitt i sommar så den samlingen börjar arta sig riktigt bra.

    SvaraRadera
  9. samlingen börjar bli riktigt läcker! jag är ju också svag för blått och grönt..

    SvaraRadera
  10. Snyggt!!!!
    Du ser, nu är du fast i Bo B träsket...
    ;)

    SvaraRadera
  11. Mmm..verkligen jättefin. Både färg och form är suveräna.

    SvaraRadera
  12. Kan bara hålla med de andra - mycket tjusig samling!

    SvaraRadera
  13. Det är en jättefin samling. Och mycket smakfullt komponerad.

    SvaraRadera
  14. Riktigt snyggt med grönt och blått ihop, de är en färgkombination jag smälter av:)

    SvaraRadera
  15. En riktigt snygg samling av grönt och blått! Jag har också en blågrön samling vaser som jag kompleterat lite under helgen :)

    SvaraRadera
  16. Men gud vilken snygg samling. Och vilket regnfynd! Gilla, gilla, gilla!

    SvaraRadera
  17. Åh vad läckra tillsammans! Så snygga färger! Den där långa ovala med tjock botten är jag avundsjuk på! Jag samlar på dom men har ingen i limegrön ju! Ojoj...nu ska jag ut och leta.

    SvaraRadera
  18. Ojojoj, tack alla för era kommentarer! :D

    Herr Movarp - ja, våffelvaserna är kul och jag skulle gärna ha en grön också!

    Jesper - ja, man kan hitta mycket fint på loppisar! :) Och kul med din nya Scherzo-vas, vilket nummer?

    SvaraRadera