25 april 2011

Fynd från Ronneby Brunn



Förra söndagen åkte jag och mamma till loppisen i Ronneby Brunn och vi hade helt klart vädret på vår sida, solen gassade och det var fullpackat med säljare. Trots att vi kom dit ganska sent så fanns det en hel del fint där, men som vanligt så var det mesta ganska dyrt. Jag fick dock med mig lite fint hem ändå. Köpet jag inte kunde låta bli, trots att säljaren vägrade pruta, var de här snygga vaserna. (Hon skulle ha 60kr styck eller 120kr för båda, jag tyckte 100kr för båda var rimligt men det höll hon inte med om. Och till slut gav jag med mig...) Som alltid när det är en glasbubbla i foten inblandad så gissar jag Åseda och Bo Borgström. Någon som känner för att bekräfta/dementera?



Och så en liten sötnos som jag inte heller kunde släppa, trots att den har ett nagg på undersidan av locket. Den lilla bonbonjären ingår i serien Bris av Ingrid Atterberg och en bild på hela den snygga serien finns här. Hos mig får den en given plats i det stambytta badrummet (när det nu är klart) där den får hålla koll på örhängen och annat smått och gott.

9 kommentarer:

  1. Vaserna är jättefina och vackert med den stora droppen i botten. Tyvärr vet jag inte vart ifrån eller vem som gjort dom.

    SvaraRadera
  2. Ja det är Åseda och Bo Borgström, om du går in i Åsedagruppen som du är medlem i på FB så finns det en massa fina varianter av de här vaserna där :-)

    Bris är ju en serie i härliga färger, jag har själv ett krus och en vas i serien och aspirerar på fler delar när jag hittar. Den är bland de bättre Atterbergserierna som gjordes åt olika kunder (i detta fall Åhlen & Holm)

    SvaraRadera
  3. Jodå, Åseda och Bo Borgström är det. Kolla här: http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/47900_1536284683743_1133616198_1561214_2265980_n.jpg
    Hur höga är de?

    SvaraRadera
  4. Härliga Åsedavaser! Du ät en hejare på att fynda :)

    SvaraRadera
  5. Härliga färger! Du verkar haft en riktigt härlig loppis-påsk, själv har jag inte besökt en endapå hela helgen. Nu kliar det i fingrarna :)

    SvaraRadera
  6. Gillar Bris otroligt mycket. Supersnygg!

    SvaraRadera
  7. Hej, jag heter Anne, pes senior o brukar följa din mysiga blogg. Även om min smak mest ligger ngt årtionden bakåt 30-55, ung som din nedan underbara melonvas av Anna-Lisa Thomson. Har försökt nå dig via pes,Rubrik: Rörstrand, titta där fattar du !!?? Du visade för ett tag sen, en vårpyntad hall i blått m en lockdosa R-strand, om det får klockor att ringa är det bara att kollla pes, eller ta kontakt.Jag hade glömt din bloggnamn samt hur jag får in mejladress, ingen hemsida. Kram i vårsolen på er alla nya bekanta. Nästa kommentar ska vara kort o koncist
    anne.stigholt@telia.com tel 0730921133

    SvaraRadera
  8. Maria - tack, visst är de! :)

    Herr Movarp - tack, såklart borde jag kollat där först! Är tyvärr ganska usel på att vara inne på Facebook, lägger all tid på bloggandet. ;)
    Och Bris är grymt snygg, är lite arg på mig själv för att jag missade budgivningen på ett krus i serien på Tradera igår. Utgångspriset var 1kr och ingen budade...

    form55 - de ligger tyvärr väl nerpackade i min lägenhet men jag ska mäta nästa gång jag är där!

    Anna - tack! :)

    Loppistan - ja, jag ska inte klaga! ;) Och i helgen vankas det Megaloppis, ska du dit?

    Ulrika - kan rekommendera en liten semesterresa dit i sommar! :) Du har ju fått några loppistips av mig här i bloggen, ett besök på Karlskrona Porslinsmuseum är ju givet, massor med härliga badstränder och så några glassar på Glassiären. Bättre kan det knappt bli. ;)

    AL - ja, den är vacker. :)

    Anne - hej igen! Har försökt maila dig tidigare men det har kanske inte kommit fram? Jag provar igen!

    SvaraRadera