4 april 2011

Greetings från Göteborg

Är i Göteborg en sväng med jobbet och idag mötte jag upp form55 och fck en guidad loppistur, mycket trevligt i det fina vädret! Vi hann besöka fyra ställen och jag hittade två söta små fåglar (såklart) som jag fotade snabbt i badrummet på hotellet, odiskade men fina ändå.

Först söta fågeln Ringo från Gustavsberg, formgiven av Britt-Louise Sundell. (Notera att det står en 4 undertill också, givetvis rycker det i samlarnerven och jag undrar om det finns fler söta pippifåglar därute...)

Och så får mina två ugglor från Trosa Keramik en liten fågelkompis, så söt!

Imorgon kväll åker jag vidare till Umeå, får se om jag lyckas hitta någon loppis där också.
(Har ni några tips så får ni gärna kommentera, jag är där till fredag eftermiddag.)

6 kommentarer:

  1. Snabbt jobbat! Kul att ses idag, även om det inte blev några inköp för mig!

    SvaraRadera
  2. Kolla med Ljuva 50-tal, hon bor i närheten och har nog bra koll :-) Jag kommer ju därifrån men det enda jag kan komma på är Myrorna som ligger på Ersboda...och sen tror jag kommunen har nåt på Sofiehem...

    Här är en länk till Loppiskartan

    http://loppiskartan.se/hitta/loppisar_inom_10_km_från_umeå

    SvaraRadera
  3. Jag bor i Umeå! Däremot vet jag inte om jag är så duktig på loppisar... :) Skriv gärna en rad till min mail om du skulle vilja ses: spock318 at hotmail.com

    SvaraRadera
  4. Fina birdiesar! Och kul med en bloggdejt!!!;) Du frågade om min katt. Hon är ingen raskatt men har nog förmodligen ett stänk av skogskatt i sig. Både utseende och hennes självständiga lynne tyder på det! Kul att fara runt lite. Och roligt att kanske få utforska lite nya loppisar!

    SvaraRadera
  5. form55 - stter man ch har långtråkigt på ett hotellrum så... :) Tack själv, och tack för tipset om Holmens Marknad också, det var ett trevligt ställe!

    Herr Movarp - tack för tipset! :) Gick förbi Röda Korset tidigare ikväll när jag letade efter en mataffär, de hade redan stängt men jag hoppas kunna ta mig dit i tid en annan dag.

    ordningsfrun - sedär, det visste jag inte! Jag mailar dig!

    Helena - tyckte hon liknade mina katter lite (de är Sibiriska katter), otroligt söt var hon i alla fall!

    SvaraRadera
  6. Jättesöta fåglar,passar perfekt hemma hos dig!

    SvaraRadera