26 januari 2011

Katt-fnatt


För ett par veckor sen fyndade jag en charmig sparbösseuggla från Gabriel och nu har den fått sällskap av det här söta fatet i samma stil (också från Gabriel). Tycker om de här naivt söta djuren i enkla färger, matt brunsvart och glansigt vitt. Behöver verkligen inte fler saker att samla på, men jag kan inte låta bli att undra om det finns fler filuriga djur i samma stil därute...

Och i förrgår gjorde jag ett till litet kattfynd, den här gången av nyare modell. Fin avdelad skål från Sagaform anno 2009, så inte ett dugg retro alltså men fin ändå. Formgiven av Ylva Olsson och tillhör en serie som heter Animal. Rekommenderat butikspris är 179kr, mitt bättre-begagnat-pris hos Stadsmissionen var 40kr.

7 kommentarer:

  1. Kattfatet från Gabriel var ju superfint!

    SvaraRadera
  2. Kattfatet är otroligt fint, det övre, har inte sett något sådant förut. Brittmari

    SvaraRadera
  3. Håller med, Gabriel-fatet är jättefint! Blir lite avundsjuk på ditt fyndande så här i loppis-lågsäsongen. Här i små-stan så finns det inte så många möjligheter nu under vintern som i stor-stan. Bara att gratuelera :)

    SvaraRadera
  4. Kattfatet var super! Kan också passa på att meddela att det är halva priset på allt i butiken på Röda Korset i Sollentuna. Tror det gäller hela veckan. Måste erkänna att det inte fanns överdrivet med fina grejer i går men nu verkar de iaf fylla på ganska ofta så det kan kanske vara värt att ta en titt.

    SvaraRadera
  5. Ulrika och Brittmari - tack! :)

    Maria - vi må ha butiker som har öppet året runt, men det är sällan så billigt som på mindre loppisar i små-städer. Och sen finns ju alltid Trader! :)

    Loppistan - tack för tipset, får se om det blir en sväng förbi där efter jobbet. :)

    SvaraRadera
  6. Helt lovely kattfat! Jag samlar på katter, typ såna som ser lite miffo o speciella ut o detta är ett sånt exempel! Hoppas jag hittar ett nångång! :D

    SvaraRadera
  7. Kattfatet är fint. Jag tycker det är skoj att blanda både gammalt och nytt. Det blir en väldigt personlig touch på det hela då.
    Ugglan är såå söt. Jag har lite "uggla-mani" som startade när yngsta dottern föddes. Då fanns ugglor på retroinspirerade barnkläder överallt. Min faiblesse spred sig och nu har jag handlat några fina loppisugglor. Din har jag inte. Jättefin!

    SvaraRadera