22 januari 2011

Nya tillskott till samlingarna

För ett par dagar sen vann jag det här snygga California-kruset (modell SEY, 25cm högt) på Tradera, så snyggt och i helt rätt färger! Visst är det snyggt tillsammans med den grön/svarta skålen och det turkos/svarta askfatet jag hade sen tidigare, nu är jag helt säker på att det är dessa färger jag vill samla på. (Bilder på hela min samling finns här.)
Jag hade dessutom sån tur att säljarna skulle upp till Stockholm över helgen så idag mötte jag upp dom och fick mitt fina krus - och slapp oroa mig för att det skulle gå sönder på vägen.


Och efter att jag hämtat kruset råkade jag gå förbi en gammal bortglömd favorit - Drakens Antiques på Kungsholmen. De har en massa fint, allt från porslin, glas och möbler till pälsar och smycken. Jag kan tycka att de har en väldigt konstig prisbild, vissa saker är orimligt dyra och andra har helt ok pris. Jag blev jätteglad när jag hittade en Sparaxis-skål i en storlek jag inte hade sen tidigare (den större på bilderna), och det gick alldeles utmärkt att pruta lite också. Kan rekommendera alla som har vägarna förbi att ta sig ner för den brantaste backen i stan och utforska alla gömmor.


Såhär fint har jag det på barbordet i köket nu, där Sparaxis-delarna fått sällskap av mina fina blå fåglar från Nymølle. Mer info om serien Sparaxis finns här.

9 kommentarer:

  1. Kannan på övre bilden är urläcker.

    SvaraRadera
  2. Kalifornia serien är otroligt fin och fräsch. Känns väldigt modern. Supersnyggt!

    BTW Ville du byta din MW skål mot Spraxisvasen som vi har?

    SvaraRadera
  3. Kul fynd. Läckra serier att samla på. =)

    SvaraRadera
  4. Har du sett att sparaxis-tekannan är ute på Tradera, dock inte som sparaxis?

    SvaraRadera
  5. Vad snyggt det blir när hela Sparaxis-serien står på bordet!!! tror jag ska plocka fram mina två skålar ur skåpet och använda dem! Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  6. Jättefina saker du har fyndat!

    SvaraRadera
  7. Tack för alla era fina kommentarer!

    Lybtar - absolut, vi hörs om det!

    ordningsfrun - ja det har jag faktiskt, bevakar den som en hök! :)

    Cinna - det tycker jag verkligen att du ska göra, annars kommer jag och tar dom! ;)

    SvaraRadera
  8. Vilket fint krus! Tror bestämt California är min favorit nu, tack vare dig, är så glad att jag äntligen fick ursrung till min skål! Det är ett arv från min kompis mormor, jag fick den med ett löfte att aldrig göra mig av med den, men om jag kommer över en lika dan så meddelar jag dig på direkten! :)

    SvaraRadera
  9. Sandra - vad roligt att kunna hjälpa till lite! :) Din skål är helt underbar, förstår att du håller hårt i den!

    SvaraRadera