6 januari 2011

Tradera, topp och flopp

Igår hämtade jag hem två paket med Traderafynd som jag längtat efter att få hem, med blandat resultat.

Topp: hur glad blir man inte när man får ett såhär fint paket i handen? Tänk att säljaren tagit sig tid att slå in kartongen i vaxat papper i läckraste retromönster, dessutom med specialtejp som gick lätt att dra av utan att förstöra pappret (som jag givetvis sparat). Vad som fanns i lådan? Det får ni se en annan gång...

Flopp: hur ledsen blir man inte när man försiktigt öppnar ett paket och får se det här. Det är faktiskt första gången som en Traderavinst inte klarat resan hem till mig. Har mailat säljaren så får vi se vad hon säger...

Edit: den snälla säljaren svarade snabbt att hon betalar tillbaka hela beloppet! Det är bra service och hon kommer att få ett fint omdöme av mig! Sen tycker jag lite synd om henne, hon berättade att hon själv köpt fatet för 200kr + frakt på Tradera men inte tyckte att det passade där hon ville ha det. Så la hon ut det till försäljning igen och jag köpte det för 80kr + frakt. Och så gick det sönder på vägen och hon fick betala tillbaka hela beloppet till mig... Så kan det gå.

9 kommentarer:

  1. Åhhh nej så trist! Jag har en likadan skål som jag köpt på Erikshjälpen.

    SvaraRadera
  2. De flesta tradera försäljare är fantastiskt duktiga på att packa, men sen finns det avarter.
    En kompis råkade ut för det sistnämnda och fick sina Tradera kaffekoppar skickade utan något som helst papper eller bubbelplast runt...
    Säljaren hade bara satt ner dem i en låda!
    Mirakulöst nog var 1 kopp och 2 fat hela (av 6)

    Hoppas att du blir kompenserad!

    SvaraRadera
  3. Gila - ja det känns verkligen trist! Det kommer ett inlägg om den här serien på bloggen imorgon. Hur stor är din skål? Och kan du tänka dig att byta/sälja den? ;)

    Katrin - ojdå, det var nog det extremaste jag hört! Men tur att det var något som höll i alla fall. Mitt fat var inpackat i ett ark silkespapper, ett ark tidningspapper och en papperskasse. Lite tunt kan jag tycka. Men ja, jag hoppas också att säljaren svarar och kan tänka sig att betala tillbaka en del av summan i alla fall.

    SvaraRadera
  4. Väntar med spänning om inlägget imorgon. Här kan du se en länk o foto på skålen och en mindre i samma serie:

    http://precisensan.com/antikforum/showthread.php?t=18561&highlight=anemon

    Nej, den är inte till salu i dagsläget:-)

    SvaraRadera
  5. Oh, det måste vara skålen som är 16cm då? Och cigarettbägaren var också väldigt snygg! (Men tekannan är något alldeles extra...!)
    Synd, men säg till om du ångrar dig. ;)

    SvaraRadera
  6. Så tråkigt när man får trasiga saker i posten - har hänt mig 3-4 gånger. Ett glasfat hade säljaren lagt i ett vanligt kuvert som inte ens var vadderat.

    Jag har ett litet fat i serien - åtta cm i diameter som jag köpte för någon krona för flera år sedan. Om du påminner mig innan retromässan så kan jag ta med det så får du det gratis om du vill ha det.

    SvaraRadera
  7. form55 - ibland undrar man hur folk tänker (om de tänker alls)...
    Åh, vad snällt! Då bjuder jag dig på en fika där som tack! :)

    SvaraRadera
  8. Vad tråkigt med fatet. Jag säljer en del på Tradera och har alltid fjärilar i magen och är livrädd att jag inte har packat ordentligt. Jag tycker det är svårt att veta hur mycket man ska slå in sakerna. Nå, peppar, peppar - jag har bara misslyckats en gång och det var när jag skickade min första porslinssak - en kaffekanna.
    Jag hade köpt den för en 50-lapp och den gick för 1 krona - sen gick den sönder och jag betalade förstås genast tillbaka kronan och frakten - och så fick jag ett negativt omdöme ändå :( då blev jag sur!!
    Skönt att hon ersatte dig direkt, men det är ju tråkigt när man sett fram emot en fin sak!

    Förresten var jag på Myrorna tidigare idag och de hade en hel del blå fåglar där. Bland annat en från Gabriel. Det var så roligt för mina tankar gick ju direkt till dig och ditt samlande då :)

    SvaraRadera
  9. Annette - Förstår det! Jag har än så länge inte vågat sälja annat än kläder på Tradera, de bör ju klara frakten. ;)
    Det är ju ofta så, jag kan bli jätteglad om jag hittar något som jag vet att någon annan samlar på. Köpte du någon? :)

    SvaraRadera