23 januari 2011

Vårfint i gästrummet

Man får inte direkt några vårkänslor när man kliver ut i minusgrader och höga snödrivor, så då känns det härligt att göra lite vårfint hemma i alla fall.

I den "italiensk-tyska hörnan" har några sticklingar planterats om i fina krukor, den till vänster är från tyska Bay och den till höger från italienska Bitossi (tillhör serien Rimini Blu av Aldo Londi). Vasen i bakgrunden är även den från tyska Bay.

Idag mötte jag upp en kompis för en mysig söndagsfika och förutom att hon bjöd på mysigt bebisgos så överraskade hon mig också med en härlig tulpanbukett som hamnade i "våffelvasen" från Reijmyre.


Och efter fika och en promenad träffade jag Brittmari (med bloggen Randiga Tråden) och köpte den här underbara kudden av henne. Den lyser klart starkast i hela gästrummet och jag blir glad så fort jag ser den!

Nu längtar jag efter barmark, solsken och fågelkvitter.

8 kommentarer:

  1. Jag köpte just en sådan Bitossikruka för några veckor sedan. Min är 12,5 cm hög och har en diameter på 15,5 cm i mynningen. Är din i samma storlek?

    SvaraRadera
  2. Då är min snäppet mindre, 10,5 cm hög och 12,5cm i diameter. Undrar hur många storlekar de finns i...
    Det verkar i alla fall ha gjorts ett gäng djur i samma serie, har sett tjurar, en duva, pingvin, katt, bock och olika varianter av hästar. Tycker att de är ganska charmiga i sitt klumpiga uttryck.

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar kudde!

    SvaraRadera
  4. Åh Randiga tråden är så duktig. Jag ska snart hämta en pall jag beställt. Fina krukor!

    SvaraRadera
  5. Sätta skott, tulpaner och lite nytt... Ja då börjar man ana att snart är det VÅR!! Tjusigt blev det...

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig vårkänsla i gästrummet! Den blåa matchningen är jätteläcker. Bitossis keramik är härligt färgglad sålde 3 krukor på Antikmässan i Solna (sept 2010), de gick direkt. Där träffade jag "Randiga tråden" live första gången och Gila var också på plats. Så roligt att träffas, dessutom köpte jag en väska av Brittmari under Solna-utställningen.

    SvaraRadera
  7. Gillar de Italienska krukorna mest. Tack Linda, kul att se kudden på plats. Brittmari

    SvaraRadera
  8. Boel - ja visst är den, så härliga färger!

    Gila - har sett din pall, den är superfin! :)

    khina - tack, är det inte vår ute så får man göra vad man kan för att få vår inne.

    Cinna - tack! Förstår att Bitossis Rimini Blu-grejer säljer som smör, de har så härliga färger. Vore kul att fynda något djur i samma serie också.

    Brittmari - tack själv, kudden är så oroligt fin!

    SvaraRadera