13 januari 2011

Nytt julpynt in när julen ska ut

Den här julen har jag sett så många fina ljusstakar hos andra, men tyvärr inte hittat så många själv. (Med undantag för den underbara adventsljusstaken av Lisa Larson.)
Form55 fyndade fina Osram Stella och hos Herr Movarp verkade elljusstakarna i teak och mässing bara ramla in! Den snygga varianten från Luma såg jag faktiskt på min favoritloppis en lördag. Kostade bara 50kr men låg tyvärr redan i någons kundkorg...
Och när Loppistan visade upp sin fina julklappsljusstake från Ystad Metall blev jag grön av avund! Hittade den i veckan på Myrorna men där kostade den 350kr och det var inte ett fynd i min smak.

Men så igår trillade jag över den här snyggingen som jag sett hos Retroprylar förra året (och hos Jag är en farbror nu så sent som idag, där med plastband!). Den stod och väntade på mig i Stockholms Stadsmissions butik på Kungsholmen och för bara 40kr var det inget snack om saken, den skulle bli min! Så igår kväll ställde jag fram den i sovrumsfönstret och tände ljusen en stund. Och idag åkte den ner i en kartong tillsammans med resterande småpynt som fortfarande fanns kvar i lägenheten. Och även om det är skönt att ha städat ut julen för den här gången så ser jag lite i smyg redan fram emot att få plocka upp den ur lådan och tända ljusen igen...

2 kommentarer:

  1. Jag förstår dig, den är ursnygg. Katten bredvid är så fin. Har du fått mitt mail eller fortsätter det att krångla. Brittmari

    SvaraRadera
  2. Tack Brittmari! Jag har fått ditt mail! :)

    SvaraRadera