12 mars 2011

Bildkavalkad från Retromässan

Idag blev det ett besök på nya Retromässan på Munchenbryggeriet, jag och Gila kom dit ungefär en timme efter mässan öppnat och då ringlade kön långt upp för backen. (Ingången är nästa nere vid vattnet...) Tur att det var fint väder i alla fall! Mässan var inte jättestor, men där fanns mycket fint ändå. Här kommer ett gäng bilder på en del av allt vi såg:
















Efter ett par varv runt mässan mötte jag och Gila upp Eli (femtiotalsjakten), Jan (form55) och Linda (DollyBird Retro) för en jättetrevlig fika. Vi hade mycket att prata om och tiden flög iväg. Fina presenter fick jag dessutom av snälle Jan:

Den minsta skålen i Sparaxis-serien, min första i blått och grönt. Väldigt fin! Och så en lockask i grönt från Bo Fajans som trivs bra med de två vinröda jag har sen tidigare.

Efter fikan tycke jag, Gila och Linda att vi fått nog av mässan och begav oss ut på loppisjakt istället. Jag lockade med tjejerna till loppisen i Sätra där jag fyndade den söta Fyris-karotten för ett tag sen. Mer om vad vi hittade där kommer i ett senare inlägg...

8 kommentarer:

  1. Nu ångrar jag mig nästan...de är ju jättesnygga båda träden...:-)

    SvaraRadera
  2. Kul att ses idag! Och du har fått till bilder på några av godbitarna också. Presenterna var inget märkvärdigt, men det är kul att de blev uppskattade.

    SvaraRadera
  3. Kul att du visar så mycket, eftersom jag inte kunde komma dit.

    SvaraRadera
  4. Det såg ut att vara en bra dag. Kul att du fick ut bilderna så snabbt. Tack!

    SvaraRadera
  5. Känner mig lite butter på att bo här uppe i norr å så långt ifrån allt kul ni hittar på men...dessto roligare är det att du fotar och lägger ut så att man på så vis kan va delaktig.
    Tack!

    SvaraRadera
  6. Kul att du och jag har plåtat helt olika saker! Jag länkar!

    SvaraRadera
  7. Oj,vad mycket fint det var på mässan! Tråkigt att inte kunna vara där o se allt....

    SvaraRadera
  8. Gila - ja, samma här. Men jag har gått runt i lägenheten och tittat och konstaterat att jag inte hade haft någon pra plats att hänga upp dom på så det var nog lika bra att jag lät bli ändå...

    form55 - de var kanske inte märkvärdiga för dig, men de gjorde mig väldigt glad! :)

    Randiga Tråden - tack, kul att du kommer med till nästa bloggfika i alla fall!

    Ulrika - så lite så! :) Hoppas att du kan komma med på nästa bloggfika istället, Antik & Kuriosa i Kista den 26:e.

    Khina, förstår dig, men å andra sidan kan du fortfarande fynda på alla prisvärda loppisar där ute medan vi blir skinnade på Myrorna. ;)

    Eli - håller med, men så fanns där också en hel del fint att fota. Tack! :)

    Boel - det lär bli en Retromässa nästa år också, hoppas du kan följa med då!!

    SvaraRadera