16 mars 2011

Let's get personal

Fick en rolig utmaning av Anna med bloggen Ljuva 50-tal - att skriva åtta personliga saker om mig själv. Med tanke på att det här är en väldigt prylfixerad blogg med bilder på saker, saker och åter saker så känns det kul att blanda in ett lite mer personligt inlägg mitt i allt, så varsågoda:

1. Jag är en extrem pedant som hatar att städa, ingen enkel kombination.

2. Har alltid älskat djur men är dessutom pälsdjursallergiker. När jag var 17 var glädjen total då jag fick skaffa en leguan! Han var underbart fin och älskade kanelbullar. Idag har jag trots allergin två katter (med mycket päls) som jag inte är ett dugg allergisk mot.

3. Hade en gång en plan att jag skulle bo tre år i varje storstad i Sverige. Det började bra, pluggade tre år i Malmö och flyttade sen upp till Stockholm. Men sen fastnade jag visst, nu har jag bott här i drygt sex år. Sorry Göteborg!

4. Jag gör sällan något halvhjärtat, går jag in för något så är det 100% som gäller! Detta gäller allt från träning, jobb, fritidsintressen till heminredning och det kan bli ganska tvära kast när jag bestämmer mig för att satsa på något nytt.

5. Det är inte bara glas, porslin och inredning i retro-stil som jag gillar. Jag har även en liten samling av gamla smycken med markasiter.

6. Eftersom jag är född och uppvuxen i Karlskrona så har jag ätit ett antal glassar på Glassiären. Jag har förvisso aldrig lyckats trycka i mig en hel Glassiären Special (tre smaker kulglass och mjukglass), men tre smaker kulglass är en bra middag!

7. Har väldigt lätt för att umgås med folk och har ett väldigt socialt jobb, men jag upskattar verkligen att bara få vara för mig själv och inte prata med någon alls ibland.

8. Ja, jag erkänner. Jag är lite av en shopoholic ibland. Tur att det oftast är billigt att handla på loppisar...



Och nu är det alltså meningen att jag ska utmana åtta andra bloggare att göra samma sak - men jag vill gärna att alla ni bloggare som läser här ska anta utmaningen. Det vore jättekul att få veta lite mer om er!

6 kommentarer:

  1. Det var riktigt trevligt att få läsa lite om dig som person. Vi retrobloggare lägger allt fokus på de prylar vi fyndat eller det vi samlar, vilket i sig berätta lite, men det berättar egentligen inte om vem man är som person.

    :)

    /fru Ljunggren

    SvaraRadera
  2. Rolig uppmaning! I alla fall för mig som aldrig varit med på någon bloggträff eller så. Alltid kul att få veta lite mer om personen bakom liksom. Jag postade nyss mina 8 punkter också :)

    SvaraRadera
  3. Vad roligt! Det är kul att läsa lite mer personliga saker om retrobloggarna :) Jag hade också en leguan när jag var 16-17. Han hette Bowser efter sista ledaren i Super Mario ;)

    SvaraRadera
  4. Fru Ljunggren - tack, nu hoppas jag att du och herr Ljunggren antar utmaningen och berättar lite mer om er också! :)

    Loppistan - ja, visst är det! Kände igen mig på en del av dina punkter faktiskt, roligt!

    Anna - vi har visst mer gemensamt än vi trott. ;) Bowser var ett coolt namn, min leguan hette Nemo.

    SvaraRadera
  5. Tyvärr så var glaciären stängd när vi var nere. Jag ville utmana Ramon på glassätande. Ingen tror mig när jag beskriver mina barndomsglassar där. Är stället typ 30år??

    SvaraRadera
  6. Lybtar - låter som en klockren utmaning! :) Tyvärr har de bara öppet april-september ungefär, hoppas ni lyckas tajma det i år. Och det stämmer nog bra att det är ungefär 30 år, tog hand om grundarens föräldrar när jag sommarjobbade i hemtjänsten och de bjöd alltid på glass. :)

    SvaraRadera