19 mars 2011

fifty fifty

Idag gav jag mig ut i ett härligt soligt Stockholm för att hämta mitt senaste Blocket-fynd (mer om det i ett senare inlägg). På vägen dit tittade jag in i den sköna butiken fifty fifty (som passande nog ligger på Rörstrandsgatan). Man gör inga fynd där, men det kan vara en bra butik att leta i om man är ute efter att komplettera en samling och kan tänka sig att slanta upp lite. Här kommer några bilder från butiken:







Butiken har öppet 15-19 tisdag till fredag och 12-15 på lördagar.

Medan jag stod och fotade kom det in en väldigt trevlig kvinna som hade en extremt imponerande California-samling. Hon hade med sig ett laminerat foto som jag knäppte ett kort på, har mailat henne och hoppas kunna visa er bättre bilder snart. (Behöver jag säga att jag är galet avundsjuk på de orange/svarta delarna?!)

10 kommentarer:

  1. Oj, där verkar finnas en hel del saker som man skulle vilja titta närmare på. Och Californiasamlingen var klart imponerande! Hon har ingen ljusblå mugg som jag har! Orange/svart har jag aldrig sett förut.

    SvaraRadera
  2. Gahh..... Har aldrig sett den orange/svarta. Snyggt!
    Stockholmspriserna brukar ju inte hamna i kategorin fynd direkt, men den affären vill jag spana in.

    SvaraRadera
  3. Ahhh.... Mycket trevligt ögongodis!=)

    SvaraRadera
  4. Dit ska jag ! Tack för att du satte ut öppettider!

    SvaraRadera
  5. Hej! Har du koll på Mon Amie? Jag önskar din hjälp!
    Mvh Malin

    http://livingroom.blogg.se/2011/march/ar-koppen-verkligen-en-mon-amie.html#comment

    SvaraRadera
  6. Orange/svart? Hade jag inte en aning om att det fanns. Otroligt snygga! Och hela samlingen var ju fantastisk. Jag erkänner villigt att jag är avundsjuk :)

    SvaraRadera
  7. Åh, nu längtar jag till Stockholm...

    SvaraRadera
  8. Underbar butik, jag brukar kika in när jag är hos min dotter.

    SvaraRadera
  9. form55 - mycket fint ja, men tyvärr dyrt. Men det är ju gratis att titta! Och ja, där har du förmodligen en samlare som verkligen skulle uppskatta den blå muggen!

    Lybtar - visst är det läckert med orange/svart! :) Kul butik, väl värd ett besök!

    Helena - ja, det må vara en ganska liten butik men den är fullproppad med fina saker! :)

    Gila - ja, har själv gått förbi och muttrat ett antal gånger över att det inte varit öppet...

    Malin - har svarat hos dig. :)

    ordningsfrun - inte jag heller, grymt läcker färgkombination! Har mailat lite med samlerskan och hon har lovat att skicka över bättre bilder - så det kommer mera!

    Marie - det är bara att komma och hälsa på! :)

    Randiga Tråden - ja, den är liten men naggande god och har ändå ett bra utbud tycker jag.

    SvaraRadera
  10. Bosse på Fifty Fifty är grymt trevlig också!
    Många tummar upp till den butiken!

    SvaraRadera