24 mars 2011

Gult är... glatt!


Ett av mina senaste Tradera-köp är de här gula snyggingarna från Upsala Ekeby. Jag antar att de tillhör serien Fyris, kan de göra annat med den formen? De är märkta UE Sweden och SES precis som mina andra Fyris-delar men har inget nummer. De har också ett inrispat x undertill så förmodligen är de andrahandssortering eller testexemplar. (Glasyren är lite ojämn och de har ett par små skönhetsmissar.)
Hemma hos mig får de agera blomkrukor och stå och lysa upp tillvaron i köksfönstret.

9 kommentarer:

  1. Supersngga som krukor och helt perfekt så här till våren. Det är såna här färgklickar so behövs nu! :)

    SvaraRadera
  2. Riktigt fina! Gult är en av "mina" färger som jag har baserat inredningen på. Dessutom rött, grönt/turkos/ljusblått, vitt och förstås svart! Lägg till teak och det hela är fulländat.

    SvaraRadera
  3. Gult är väldigt snyggt! Och som blomkrukor är de ju genialiska! Får man se fönstret?

    SvaraRadera
  4. Åh så fiiina! Vill också ha

    SvaraRadera
  5. Åh så vårigt och fint!

    SvaraRadera
  6. Härliga krukor! Snygg pastellfärg!
    Jag blir nog dessvärre hemma i helgen, så ingen antikmässa för mig den här gången. Måste spara barnvakten till nästa helg då jag behöver en då oxå. :)
    Mycket man vill göra ibland!

    Men jag hoppas vi ses snart igen!
    Meddela om det händer något så ska jag försöka bli med nästa gång! :)

    SvaraRadera
  7. Loppistan - eller hur! Färg, färg och mer färg! :)

    form55 - låter som en bra blandning! :)

    Ulrika - tack! Tyvärr så är det stambyte och fönsterbyte på gång i lägenheten, så jag får återkomma med mer bilder när allt stök i lägenheten är klart...

    Re-dizain och Anna - tack! :)

    Db - jättesynd att du inte kommer imorgon, hade varit kul att träffa dig igen och kanske dra ut på fler loppisäventyr! Men vi får ta det en annan gång! :)

    SvaraRadera
  8. Supersnygga och gult är ju - oemotståndligt, speciellt nu till våren.... gult förstärker ljuset så härligt :)

    SvaraRadera
  9. Supersnygga! Gult är såå snyggt! :)

    SvaraRadera