1 oktober 2010

Något gammalt och något nytt

Har länge haft ett set från Cult Design på diskbänken med en diskmedelspump och en vas som jag har diskborsten i. Och för ett tag sedan fyndade jag en vacker blå vas på Stockholms Stadsmission som jag tyckte väldigt mycket om men egentligen inte visste om jag hade plats för. Men när jag hade diskat vasen insåg jag att den hade samma storlek som Cult Design-sakerna! Så jag köpte ett nytt fat och nu är det såhär snyggt på diskbänken:


Vasen är stämplad Terra och jag har såklart Googlat det men inte blivit mycket klokare. Hos precis en sån hittade jag i alla fall infon att Terra var ett varumärke som olika fabriker tillverkade varor åt, men det säger ju inte så mycket. Vore kul att veta ungefär hur gammal den är i alla fall. Någon som vet mer?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar