1 oktober 2010

Nya tallrikar till frukostfilen

Velade fram och tillbaka om jag skulle åka till Kista och Antikmässan eller Myrorna i Häggvik efter jobbet och till slut föll valet på Myrorna. Och det ångrade jag snabbt. Efter ett varv där konstaterade jag att det inte fanns något intressant alls. Det bästa de hade att erbjuda var en Koka blå-kanna från Rörstrand med en spricka i pipen. 200kr skulle de ha för den dessutom. Men som tur var så visste jag att en Tradera-vinst låg och väntade på mig:


Tre djupa Rörstrand-tallrikar i serien Pyret (designad av Christina Campbell och tillverkad 1968 - 71). Passar perfekt till frukostfilen! Och ännu gladare blev jag när jag såg undersidan, tänk att en signatur kan vara så vacker:



2 kommentarer:

  1. Dom är ju jättefina! *avis* Har aldrig sett den dekoren förut.

    SvaraRadera
  2. Det hade inte jag heller, Rörstrand har ju producerat så många härliga dekorer så man hittar nya hela tiden! Och namnet är ju gulligt också. :)

    SvaraRadera